I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Sunday, 3 February 2013

IKAN DURI MASAK CUKA




Assalamualaikum......salam sejahtera untuk semua kawan2 moga kalian sihat dan bahagia selalu.....sebelum bagi resepi nak juga yan tanya kawan2 semua rindu tak dengan yan....!!!!!kan yan menyepikan diri selama 4 hari....sebenarnya bukan berniat nak menyepi tapi internet yang bermasalah tu sebab tak buat n3 dan ber kunjung blog kawan2 semua minta maaf ye..... tapi hari nie....dah ok....so...lepas nie....yan akan singgah blog kawan2 semua.....jadi berbalik kepada n3 kali nie....jom sama2 kita lihat resepi kali nie....sila intai2 kat bawah nie....yeee.....








BAHAN2NYA........


A     2    ekor ikan duri potong ambil isinya
        4    s/b  tepong kfc

B     1    biji bawang besar belah 6
        4    ulas    ,,       putih cingcang halus
        3      ,,  cili merah/ hijau
        1    inci halia potong halus
        1    sudu halba campur

C     4    s/b  cuka sedikit serbuk kunyit



          






Gaul bahan A hingga sebati kemudian goreng hingga garing angkat dan tos kan....tumis bahan B satu persatu kemudian masukkan bahan C dengan sedikit air garam sedikit serbuk perasa dan 1 sudu gula biarkan mendidih sebentar kemudian tuang atas ikan yang di goreng tadi sedia untuk di makan.








SELAMAT MENCUBA UNTUK SEMUA.......!!!!!!!SAMPAI JUMPA LAGI.........DAAAA..........

16 comments:

  1. eeeemmm..sedap tu, tapi KY tak makan ikan duri, boleh tukar ikan bawal tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bawal tak sesuai lah KY.....ikan merah, kembong hitam ke oklah.......

      Delete
  2. baru nak tnya menda sama mcm KY... tp rasanyer boleh kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak jenis2 ikan yang boleh masak cuka nie....tapi ikanya harus banyak isi baru sedap.....

      Delete
  3. mmg sesuailah kak ikan tengiri masak cuka..kena dgn nasi hangat..ummmp glupp

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikan duri lah kak nor sayang.....tapi tenggiri pun boleh.....

      Delete
  4. Patut lama senyap & tak dtg blog kita..hehe..
    1st time atie dengar masak cuka ni Yan..(maklum masak memasak failed) hahaha:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu...lah pasal menyepi.......sekarang dah ok.....ye...ke Atie..best ikan masak cuka nie....Atie...

      Delete
  5. Alahai yan..btl2nmpak sdap nie. Kcur plk zila tgk tau..he heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala....sianya....mak buyung nie.....lepas nie buat tau....kan meleleh air liur pula....

      Delete
  6. Aslmkum Yan
    dah lama tak masak cuka gini...kena ikan yg sesuai baru sedap dimasak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikum salam....
      ye ke....memang kena ikan yang sesuai baru sedap masak cuka nie....

      Delete
  7. sama2 KA....cubalah tak susah pun.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...