I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Thursday, 14 February 2013

KEK CEMPEDAK






Assalamualaikum.....

salam sayang untuk kawan2 semua.....moga kalian berbahagia selalu di samping family tersayang.....ok semua di n3 kali nie....yan nak kongsi satu lagi resepi kek iaitu kek cempedak.....ianya sangat mudah di sediakan hanya mengunakan bahan2 biasa untuk membuat kek cuma di tambah isi cempedak yang di bland halus kek cempedak nie....taklah segebu kek biasa kerana isi cempedak nie berat sikit jadi sedang2 je.....tapi...rasanya memang sedap....ok untuk yang ingin mencuba jom intai resepi kat bawah nie......


 





BAHAN2NYA........

A      400  gm tepong gandum
         150  ml  minyak jagung
         1      sudu serbuk penaik
         1         ,,    soda
         1      cawan isi cempedak di bland
         1      sudu perwarna oren/kuning


B       200 gm gula
          5     biji telur 

          
 
 




CARA MEMBUATNYA.......



Pukul bahan B hingga kembang kemudian masukkan bahan A satu persatu pukul  hingga semuanya sebati ambil loyang sapukan minyak tuang semua adunan kek kedalam loyang bakar selama 35 minit dengan suhu kepanasan 170c bila dah masak sejukkan sebentar bolehlah menghias dengan taburan gula halus.



 




SELAMAT MENCUBA............

                                              JUMPA LAGI.............



                  DA........DA..........

22 comments:

  1. Rumah kampung kakak baaanyak cempedak tapi tak pernah terfikir nak buat kek macan Yan. Nampak sedap dan mesti masa bakar aroma dia memenuhi ruang dapur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke kak.....kalau macam tu....bolehlah cuba buat kek nie.....memang sedap bagi yang suka cempedak nie.......memang pun.....satu baunya kak.......

      Delete
  2. wah....sedapnya kek cempedak!.. 1st time tgk juga Yan.. kreatif btl lah Yan ni..hehe..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cubalah Atie......memang sedap.....kira yan buat sebiji 1 hari habis....Atie kenalah kreatif takut terbuang je benda tu......anak2 tak suka cempedak bila buat kek laju je......makannya he heee......

      Delete
  3. mula terkejut ingatkan silap taip tadi.. rupanya betuller yerk.. tak penah dengar gakni.. ehm niler hebatnyer berblog... macam2 taunyer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala....sianya terkejut ye.....betul apapun kalau di cuba insyaallah menjadi......bila dah jadi...kena kongsi sama2...betul tak....?

      Delete
  4. Replies
    1. cubalah KA......sedap tak rugi tau he heee.....

      Delete
  5. Assalamualaikum..emmm manariknya resipi ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam........sue..

      tq.....singgah sini....cubalah sue....

      Delete
  6. Wah..mst sedap.. 1st time dgr kek cempedak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi yang suka cempedak mesti sedap.....cubalah ye....

      Delete
  7. wahhh...cempedak pun boleh jadi kek? kreatif aja yan ni...KY suka cempedak goreng...

    p/s: kalau yan letak lebel kat entri lg senang nak cari resepi..kalau kek, klik je lebel kek..keluar semua resepi kek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kreatif ke......he heeee lepas nie cuba buat kek pula ye.....

      p/s tulah....tak pandailah....KY......boleh KY ajarkan tak....?

      Delete
  8. sedapnyer Yan...kak fiza baru ja makan cempedak grg kelmarin...he he he...x penah lagi makan kek cempedak ni...sedapnyer....pandai Yan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke....nak tahu sedap ke tak....!!!!!nanti kak fiza cuba buat....mesti akak suka punya....sedap....sangat..

      Delete
  9. Hello Dear :) .
    Great blog. Interesting post.
    Have a nice weekend.
    Welcome to my blog.
    http://photographyismyexistence.blogspot.com/

    Like me on Facebook. I will be extremely grateful.
    https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq...for visit my blog.....I will visit your blog back...

      Delete
  10. Aslmkum Yan
    kreatif Yan dr buah cempedak dibuat kek.sy belum pernah mkn lagi kek cempedak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wAALAIKUMSALAM.....

      hanya sekadar mencuba.....bila jadi...kongsi untuk semua....kalau belum pernah cubalah.....sedap...

      Delete
  11. sedapnye,nak kena cuba nih..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...