I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Monday, 7 January 2013

AYAM GORENG BATANG SADRI






Assalamualaikum........salam sayang untuk semua teman2 moga kalian semua sihat dan bahagia selalu hendaknya.....kepada yang berkerja selamat menjalankan kerja dengan amanah ye.......kepada suri rumah2 dah siap kerja belum....banyak lagi kerja nak kena buat kan.....moga semuanya berjalan dengan lancar dengan penuh kesabaran......kerana pahalanya bukan di dunia tapi akhirat.......ok lah.....teman2 hari nie.....n3 satu resepi yang senang juga campak2 siap he heee......maklum kadang2 kemalasan melanda juga......bukan hari2 rajin.....betul tak.....?
untuk yang dilanda kemalasan macam yan nie.......boleh layan ini resepi.......ye...!!!!!!!


 





BAHAN BAHANYA...........


A       10   ketul ayam di goreng
          1    labu  bawang besar potong bulat
          2    batang sadri belah 2 potong serong
          2    biji cili merah buang biji  ,,      ,,
          2      ,,  tomato 1 belah 4


B        4    sudu sos lada hitam
           1       ,,   serbuk lada hitam kasar
           3       ,,   madu

C         3    ulas bawang merah mayang halus
           2      ,,        ,,      putih        ,,        ,,
           1     inci halia                      ,,        ,,


 






CARA MEMASAKNYA..........

Panaskan sedikit minyak tumis bahan C hingga garing masukan bahan B kacau bila naik minyak masukkan bahan A kacau biar rata masukkan sedikit air serta garam dan serbuk perasa kacau lagi bila kering bolehlah di angkat dan hidangkan.......hmmmmm sedap di makan panas2......


 



SELAMAT MENCUBA..............
                   JUMPA LAGI............DAAAAAA....

32 comments:

  1. Best ar blog nie...sgt2 byk membantu nieyl...sbb nyer nieyl nie skrg dah x taw nak masak ape tok en.husband...hihih :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke...dah tak taw nak masak apa....masak nie...haaaa sedap dan senang gitu....

      Delete
  2. errr cam ni pun namanya lauk malas ke......sedap nih....blackpepper n sadri perghhh...thanks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi yan la....bila malas tu....masak ringkas2 cam nie la...rasanya memang sedap...hasil gabungan blackpepper dan madu mmmm....tak boleh tahan...

      Delete
  3. assalam..kunjungan balas
    wow! satu lgi ruangan resipi...yg ni msk lg simple tp sedap kan..hurmm dah kuarkan ikan senabil/sebelah..ingatkan nak gulai je..ayam lak dlm esbok lg..hehe..esok je la kot cuba..tq2

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq...blog nie...memang semua resepi je...1 lagi blog permata hati mama...blog santai...bila2 pun boleh cuba.....

      Delete
  4. Assalamualaikum yan..
    Simple tapi nampak sedap sangat...akak pun nak cuba buat jgk lah..biasanya batang sadri tu akak blend ngan apel hijau jer....buat jus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesangat simple...memang sedap bila kunyah batang sadri tu....siap bunyi lagi tu...krap krap....gitu..

      Delete
  5. KA pun suka masak yg simple2 mcm ni, yg pntg sedapkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul KA....jimat masa....janji sedap....

      Delete
  6. br dok pk2 nak masak ape la ptg ni..terus dpt idea bila tgk resepi disini.tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. cubalah....ina senang yang pasti sedap....

      Delete
  7. Sodap akak tengok Yan... peberet nabil ni... asal nama ayam masaklah.. mesti makan punya :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau macam tu....nanti masakkan untuk nabil...mesti dia suka....

      Delete
  8. salam yan..mmg kena cuba baru tau kan..tp tgok pun dh tau sedapp:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye...tenguk tu sedap pada pandangan mata....kalau buat makan...memang sedap...

      Delete
  9. Replies
    1. cubalah.....nanti boleh tahu kesedapannya he heee..

      Delete
  10. selalu batang sadri tu nor masukkan dlm sup atau meehoon goreng singapura..

    sgt kreatif, boleh cuba juga ni..

    masak ni kena selalu tukar2 menu.taklah jemukan..malas kita mkn biskut aje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yan sama macam kak nor....buat sup dan jus...tapi bila cuba goreng cami sedap juga....rangup je....

      Delete
  11. Macam biasa .. sedapnyer yan... yan masak mesti sedap2

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak juga...mayang....biasa2 je....he heee....

      Delete
  12. Walaupun campak2....tetap seperti yang masak beria...sedapnya nampak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. maskan di kala malas melanda...la nie....janji cepat dan sedap di makan....

      Delete
  13. saya tak pandai masak batang sadri tu kak..blh buat camni rupanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pun saja cuba....rupanya sedap you....batang sadri nie di goreng.....

      Delete
  14. Salam ukhwah Yan..

    Bestnya tengok lauk tu, kecur airliur ummi.

    ReplyDelete
  15. tq sudi singgah dan Salam ukhwah kembali..moga berkekalan ye ummi.....ye ke....ummi cubalah buat ummi laut yang tak seberapa nie...

    ReplyDelete
  16. salam...yan sedapnyer...pandai yan masak yer...dulu yan blajaq chef ke...he he he....pandai olah resepi,,,semua sedap2...=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ada belajaq2 nie....main campak2 je...kak....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...