I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Thursday, 11 April 2013

ROTI TELUR LEMAK MANIS BERINTI






Assalamualaikum.........

Salam pagi jumaat yang mulia ini untuk semua......moga kemuliaan dan keberkatan bersama kalian semua......hari nie mood nak menaip papan kekunci pun tak berapa semangat sangat....entah tiba2 hadir pula penyakit M tapi.....banyak pula resepi2 yang tersimpan jadi rajin kan jugalah he heee......oklah kawan2 untuk resepi kali nie....sangat2 mudah di sediakan untuk sarapan pagi terutama sekali bagi yang berkerja tu.....jom kita tengok resepinya kat bawah.........


 

 





BAHAN2NYA........


A       15  keping roti potong



B       3    biji telur
          3    s/b  tepong gandum
          1    tin susu cair
          1    s/k garam dan gula secukupnya
          5    helai daun pandan ambil airnya 


C        5   s/b jem/sri kaya


CARA MEMBUATNYA...........


Bland semua bahan B kemudian sapu sedikit minyak kedalam pemanggang ajaib/atau loyang ambil bahan A celupkan kedalam bahan B susun hingga penuh kemudian masukkan bahan C sapu biar rata ulang kembali dengan celupkan bahan A kedalam B susun pula di atas sehingga tertutup bahan C akhir sekali tuang baki lebihan bahan B kemudian bakar selama 20 minit untuk pemanggang ajaib dan untuk oven 25 minit dengan suhu 200c.



       





SELAMAT MENCUBA...............UNTUK SEMUA...................

JUMPA LAGI............DA.......DAAAA.........

28 comments:

  1. Sedapnya!!yan ni mmg kreatif.tq share

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum
    sedap mudah dibuat nak cubalah TQ share resepi:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam Az.....

      cubalah memang mudah sesangat kan...?

      Delete
  3. Bagus jugak idea ni Yan...roti tak berapa nak habis tu pun masih ada hehe...boleh try!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yan pun selalu macam tu bili roti selalu tak habis....kalau buat macam nie laju je.....try jangan tak try....

      Delete
  4. Sekali tgk kn kak mcm kuih akok... :-)♡♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke Anis.....entah2 Anis rindu kuih akok kot he heee....

      Delete
  5. Replies
    1. haaaa....lepas nie cuba tau...kak nor...

      Delete
  6. salam yan.....best gak ni utk try. tq

    ReplyDelete
  7. nampak simple je kan. kadang2 terbeli roti banyak, tak tau nak buat apa selain roti telur biasa tu, heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sesangat simple.....dan sedap...

      Delete
  8. InsyaAllah boleh cuba juga nanti.

    ReplyDelete
  9. sekali pandang nampak cam bengkang pun ada...mesti sedap ni...pandai yan...mai seketoi...dapnyerrrr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak nampak macam bengkang ye.......cubalah kak sedap....

      Delete
  10. Hi there, I found your site by the use of Google even as searching for a similar matter,
    your web site came up, it looks great. I have bookmarked it in my google bookmarks.


    Hello there, just become alert to your blog via
    Google, and located that it is truly informative.

    I'm gonna watch out for brussels. I'll appreciate
    in the event you continue this in future. Numerous
    folks can be benefited from your writing. Cheers!

    Feel free to surf to my website ... ford ranger

    ReplyDelete
  11. salam yan, resepi ni nmpk mudah dan ringkas sesuai utk sarapan pagi...ummm yummy...

    ReplyDelete
  12. salam Yan,

    nampak cam kuih bakar je kan?

    ReplyDelete
  13. first tengok ingatkan kuih bakar...hehe...elok test tuk bfast ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye ke.....cubalah....pasti anak2 suka...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...