I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Thursday, 18 April 2013

PUDING LAYER BERKRIM





Assalamualaikum........

Salam jumaat untuk semua......moga hari nie....membawa seribu rahmat dan keberkatan untuk semua.....ok....hari nie..yan ada banyak sangat kerja nak buat....so...tak nak taip panjang lebar sangat...jadi di pendekkan cerita untuk resepi kali nie....jom kita tengok kat bawah nie........


 





BAHAN2NYA.............


A       I  loyang kek coklat kukus/ikut selera


B      1/2 kotak whipping cream
         1/2 cawan     gula aising
         1    sudu cappucino paste

C       2   sudu galetin halal
         1/2 cawan air panas 

D       I   kotak jeli strawberry nona


CARA MEMBUATNYA...........



Ambil bahan A potong mengikut acuan yang ingin di gunakan atau terus dengan loyang saja kemudian pukul ringan bahan B hingga sebati kemudian masukkan bahan C pukul biar semuanya sebati tuang atas kek dan sejukkan bila dah keras bahagian atasnya bancuhkan pula bahan D dengan air panas mendidih ikut sukatan air seperti tertera di kotak bila dah siap bancuh tuang kedalam bekas tadi untuk lapisan akhir simpan kembali dalam peti ais hingga keras kira2 3 ke 4 jam.
 
         
               



SELAMAT MENCUBA........UNTUK SEMUA............

JUMPA LAGI.........DA.............DA........

41 comments:

  1. makan sejuk2 sedap nie yan..simpankn zila satu tau:)

    ReplyDelete
  2. Sedap nya Yan.. klu makan time cuaca panas ni lagi best..
    boleh belajar buat ni...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cubalah....Atie memang sedap dan sesuai untuk cuaca sekarang nie he heee....

      Delete
  3. sedapnya...anak2 suka sgt puding

    ReplyDelete
  4. kalu ganti sgn kek gulung pn boleh kn kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh tapi....kena siram jus sikit kat kek tu...kalau tak kering je....tak berapa sedap gitu....

      Delete
  5. Yan..sedapnya, tak tahan ummi tengok, terliur betul!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala...kesianya ummi....mai sini boleh makan sama2....

      Delete
  6. salam yan...wah sedapnye. rich in taste desert ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best sangat....yan ada buat untuk pengantin diorang semua cakap sedap......

      Delete
  7. Sedapnyaaaaa Yan... bagi akak satu cup tu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh2.....no hal...lah kak yati....

      Delete
  8. Replies
    1. KA.....nampak sedap tu....makan lagi sedap he heee....

      Delete
  9. wah yan sedapnya.mmg terliur tgk!

    ReplyDelete
  10. mmg terliur la yan...bila nk try ni..tak tau la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap tau @na.....cubalah bila berkensempatan......

      Delete
  11. amboiii menariknya, bila la agaknya saya nak jadi rajin macam kak yan ni kan...

    ReplyDelete
  12. alamak tringin la pulak nk makan :) sedapnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala...siannya adik akak nie....mai sini akak nak jamu nie.....

      Delete
  13. wahh..baguslah Yan, blh buat pencuci mulut pengantinkan? blhlah KY buat nanti...

    ReplyDelete
  14. I bet it isn't as easy as I read in here x)

    ReplyDelete
  15. Wow, that's what I was exploring for, what a stuff! present here at this blog, thanks admin of this web page.

    Feel free to visit my homepage: Crash diets That Work

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq.....insyaallah i visiting you back.....

      Delete
  16. sedapnya Yan...ni kalau makan sejuk2....perghhhh...sedapppp....nak buat pun senang ja...nant blh la try...he hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sangat sesuai makan sejuk2....cuba lah kak....

      Delete
  17. mudah dan nampak sedap..bole akak cuba pula nanti

    ReplyDelete
  18. untungnya dapat bini macam Yan ni...pandai masak hehe okje pun untung jugaklah ... ada teman blogger yang pandai masak...hehe kalau tak buat pun boleh tumpng tengok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke.....sikit2 je kot.....betul tu tumpang tengok pun ok juga he heee.....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...