I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Tuesday, 9 April 2013

PATTI SOYA DAN OAT






Assalamualaikum...........

Salam sejahera untuk semua.........

Kawan bila tengok tajuk dan gambar n3 kali nie.....mesti kawan2 tertanya2 apa pula resepi yan kali nie kan....!!!!!sebenarnya hari nie yan nak kongsi satu lagi resepi yang yan hasilkan dari hampas soya yang selalunya kita buang begitu saja dan inilah hasilnya bila hampas soya ,oat dan bahan2 lain di campurkan menjadi doh yang cantik dan di bakar dalam pemanggang ajaib hasilnya memang best sangatttt tau....kepada yang ingin mencuba boleh layan resepi kat bawah nie.........


 





BAHAN2NYA........

 
A             3  cawan hampas soya
                3  tangkai daun bawang
                2  biji cili merah cingcang halus
                1  labu bawang besar  ,,        ,,
                sudu lada hitam kasar
                10 ekor udang di cingcang kasar
                2  biji telur 
                1  ketul kiub pati ayam


B              1  cawan quaker oat
                 1/2   ,,     air panas 



      





CARA MEMBUATNYA..........


Campur semua bahan A kedalam bekas bancuh bahan B hingga sebati masukkan kedalam bahan A masukkan juga sedikit garam dan gaul hingga semuanya sebati kemudian bolehlah bentukkan bulat2 dan tekan sikit untuk mendapat bentuk seperti gambar di atas boleh bakar dalam pemanggang ajaib dengan sedikit minyak atau goreng seperti biasa.











OKLAH KAWAN...........SELAMAT MENCUBA..............

JUMPA LAGI............DA.......DAAAA.........

38 comments:

  1. menu sihat ni yan...sedaaapnyer..

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. memang sangat bagus untuk kesihatan.....

      Delete
  3. Kreatif nya...sedap je nampak..sihat pun ia...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sikit2 je Atie.....memang sedap rasanya anak2 yan letak sos bubuh roti buat macam buger....nak lagi sihat pakai minyak zaitun....

      Delete
  4. Replies
    1. i like oat....biasa tengah diet he heee....

      Delete
  5. Nak cubalah resepi sihat TQ share :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba jangan tak cuba.....sama2 he heee.....

      Delete
  6. SGT KREATIF YAN KITA NI...TAK TERJANGKAU DEK FIKIRAN KNOR NI..NAMPAKNYA KENA BERGURULAH NI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.....semuanya datang dari Allah.....ye ke he heee......

      Delete
  7. tak pernha buat lah,,, tq share resepinye yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 nanti bolehlah KA cuba ye.....

      Delete
  8. wow..copy resepi untuk biskut raya tahun ni.Terimakasih yan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang nie...bukan biskut....resepi biskut dan kek akan datang nanti....tunggu......

      Delete
  9. resepi terbaru...sedap utk kudapan ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sesuai untuk kudap kudapan.....

      Delete
  10. Salam yan...
    Kira mcm nggut jgk kn..idea nbgus nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang seakan2 nagget juga rasanya.....

      Delete
  11. assalam..
    tgk pun pun tau mesdi sedapkan..pun mudah je nak buatnye..blh cuba jga ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya memang sedap penyediaannya pun senang je....cubalah ye...

      Delete
  12. buat makan petang sedap ni Yan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sesuai sangat ummi makan ngan roti letak sos memang layan habis.......

      Delete
  13. Assalamualaikum Yan,

    eemmm...yg ini KY nak cuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam KY.......

      cubalah KY.....memang tak rugi he heee.....

      Delete
  14. Nak tanya sikit....yan buat soya sendiri eh...yelah....kalau tak buat air soya sendiri mana nk dapat hampasnyakan..selagi boleh digunakan baik kreatif buat sesuatukan yan...
    Nampak mcm Berger...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sayang...mestilah buat sendiri....rasanya memang macam nagget dan buger gitu....nak lagi sama pakai daging kisar atau ayam....

      Delete
  15. Salam kenal yan.tq share resepi yg sihat n nampak sgt sedap.nak cuba buat juga.anyway jemput dtg blog sy ye sweetamieda.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal.....

      sama2....memang menu sihat nie....cubalah ye....insyaallah pasti sampai.....

      Delete
  16. Macam sedap... nampak mcm bergedil laa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang ada juga rasannya tu....nak tahu sedap ke tak....Amy kena cuba baru tau...he heee......

      Delete
  17. rajinnya yan buat air soya semua...bagus2..byk resepi baru je dlm ni.. hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai...tengah deit nie.....kena minum soya.....banyak ke he heee.....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...