I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Tuesday, 16 October 2012

SUP TELUR SAYUR CAMPUR






Assalamualaikum selamat pagi semua............moga sihat dan ceria bersama yang tersayang..........apa pun terbaik untuk semua kawan yang di sayangi walau tak pernah bersua namun kasih dan sayang tetap terjalin semoga persahabatan terjalin kekal abadi amin.............
ok........hari ni yan n3 satu resepi sup telur  yang sedap di makan dengan nasi ,mee ,mihun dan yang pasti yan selalu buat untuk sarapan pagi bersama oatmeal   sebab asyik minum dengan susu je pun dah jadi jemu pula sedangkan oat nie dah jadi sarapan yan hari2 bukan apa untuk kesihatan.........


 






ok lah.......kawan2 semua untuk resepi hari nie .............


BAHAN BAHANNYA............


A       1 batang lobak merah potong bulat
          2 ketul tahu potong dadu di goreng
          1 batang kailan potong bulat


B       5 biji cendawan shitake 
          1  ,,  broocoli
          1 peket kecil suhun 
          2 biji telur
          1 ketul stok ayam


C       2 ulas bawang merah mayang halus
          3   ,,       ,,      putih        ,,         ,, 
                












CARA MEMASAKNYA............



tumis bahan C dengan sedikit minyak hingga garing kekuningan kemudian masukkan air ikut banyak mana kita nak kuahnya bersama bahan A  biar mendidih sebentar selepas itu bolehlah masukkan bahan B berserta sedikit garam dan serbuk perasa biar mendidih kemudian rasa...... lobak pun dah empuk bolehlah angkat dan hidangkan.........



 





OK LAH......!!!!!!!! KAWAN2 SEMUA..........SELAMAT MENGCUBA............JUMPA LAGI .........DAAAAA.................

10 comments:

  1. salam windu...
    sup telur tu fav anak2 FnF cuma sayur hijau budak2 tak makan... sy ganti fucuk ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah tu.....kat umah yan semua suka sup nie......

      Delete
  2. Ok...balik ni nak buat sup telur ☺☺

    ReplyDelete
  3. teringin nak buat breakfast besok..

    ReplyDelete
  4. sedap tu kak...ala2 menu diet ni...mkn mcm tu pon dh ok..wt ratahkan..slurppp

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...