I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Thursday, 18 October 2012

DAGING GORENG BERLADA








Selamat pagi salam sejahtera untuk semua moga berbahagia selalu.......
dipagi jumaat yang mulia ini yan mengucapkan syukur ke pada allah atas kurnianya yan masih dapat  menikmati kesihatan yang baik kehidupan yang bahagia dan masih boleh membuat n3 terbaru hari nie......ok kawan2 hari nie kita kongsi resepi yang ringkas dan mudah di sediakan.......semudah A B C.....he heeeee.......yan selalunya buat daging berlada nie bila buat nasi goreng memang sedap bila makan dengan nasi goreng nak pula makan panas2 boleh keluar asap kat telinga he heeee.......



 








BAHAN BAHANNYA..............




A     500 gm daging lembu  digoreng
        2    sudu lada hitam tumbuk kasar
        2    biji cili merah potong
        2      ,,    ,,  hijau     ,,
        3    sudu sos lada hitam
        1    labu bawang besar di potong


B     3 ulas bawang merah mayang halus
       4    ,,      ,,      putih       ,,          ,,
        2 inci halia muda           ,,          ,,
        2 kuntum bunga lawang
        1 btg kayu manis




 




CARA MEMASAKNYA.............



Daging di gaul garam kunyit dan goreng hingga masak angkat toskan
tumis bahan2 B hingga naik bau kemudian bolehlah masukkan bahan2 A berserta sedikit garam dan serbuk perasa sedikit sahaja sebab daging sudah ada garam ok......kacau rata taburkan daun bawang untuk hiasan dan bolehlah hidangkan........ok.....kawan2 ............

SELAMAT MENGCUBA.........!!!!!!!JUMPA LAGI.......DAAA........

10 comments:

  1. KY belum pernah guna sos lada hitam dlm masakan, sedap ekk...blh cuba guna ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sos lada hitam nie sebagai pemekat untuk masak lada hitam nie......

      Delete
  2. aduh. sedapnye nmpk red velvet cake tuuu... daging blackpepper ni pun besh makan ngn nasi panas kan ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sedap sangat makan ngan nasi panas2 lepas tu pedas sampai ke telinga macam nak keluar asap pula he heeee......

      Delete
  3. Replies
    1. sangat2 simple dan memang sedap......

      Delete
  4. myelerakan...simple tp sedappp...

    ooo ade buat RVC juga yea...cantik

    ReplyDelete
  5. kadang2 yang simple tu.....!!!!lagi sedap betul tak......
    ye.....tapi tak macam sifu punya.......sifu punya memang cantik......

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...