I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Thursday, 11 October 2012

PUDING KASTAD /COKTAIL BERSOS VANILA






Assalamualaikum.......selamat tengahari semua dah makan ke belum.....??
moga semuanya menikmati makanan tengah yang sedap dan yang penting berkhasiat......ok hari ni nak n3 satu lagi menu pencuci mulut yang sedap dan berkrim he he.........sebab guna susu penuh krim jadinya lemak berkrim lahkan he heeeeee..........sempat lagi yan nie....nak bergurau kan....!!!!!!ok untuk yang nak try yan punya resepi pencuci mulut nie sila layan ini resepi lah yeeeeee..........


 
 







BAHAN BAHANNYA..........


UNTUK PUDING KASTAD.......


A    1 cawan tepong kastad
      4     ,,     air
       1    ,,     susu pekat manis/nak lebih manis tambah gula
       1  sudu esenvanila
       1  biji telur

B    1 tin coktail / buah buahan segar


CARA MEMASAKNYA..........

Masukkan semua bahan A kedalam periuk kacau hingga pekat tuangkan kedalam acuan yang di sukai biarkan ia mengeras dulu sebelum keluarkan dari acuan.



  







UNTUK SOS VANILA



BAHAN BAHANNYA............


A      3  sudu  tepong kastad
         1 1/2 cawan air / tambah kalau terlalu pekat
         1          ,,     susu pekat manis
         1 sudu esenvanila


CARA MEMASAKNYA ..........

Campurkan semua bahan A kedalam periuk kacau sentiasa supaya tidak berketul jika terlalu pekat tambah sedikit air bila nampak dah berkilat itu bermakna sudah masak angkat dan sejukkan .ambil puding kastad campurkan dengan coktail kemudian tuangkan sos vanila atasnya .......





 

 



SELAMAT MENGCUBA .............JUMPA LAGI..........DAAAA.......

14 comments:

  1. wahh bestnya..cantik lagi pink2 kt atas tue..mesti sedapp..kasi akk rasa sikit..ada lg x:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang pink kat atas tu...jem saja nak bagi nampak berseri sikit......ha..!!!!!..nak sikit ala....dah habis la....

      Delete
  2. lg satu resepi yg mngecurkan bile mata ni memandang...aduyaiii sedapnya..suka ade pink2 kt atas tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kata megecurkan tu....jaga2 nantikan tak pasal2 air liur meleleh he heeeee......

      Delete
  3. sedapnya nampak....pandai buat...

    ReplyDelete
  4. ye...sedap....bolehlah he heeee........

    ReplyDelete
  5. ala.....kesianya....hati2 kan meleleh air liur tu..... he heeee.......

    ReplyDelete
  6. mesti sedapkan... resepinya pun mcm senang aje..

    ReplyDelete
  7. pencuci mulut yang memang sedap.....memang senang.....

    ReplyDelete
  8. Mudah juga ekk.. pinjam resepi nanti nak wat gak.... dah terasa-rasa sejuk anak tekak ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh...!!!!memang untuk di kongsi bersama......musim2 panas nie memang sedap makan nie.....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...