I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Thursday, 1 November 2012

DAGING KURMA MERAH





Assalamualaikum...........salam sejahtera semua moga sihat dan bahagia selalu hendaknya ye.......!!!!!!apapun yan mengharapkan terbaik untuk semua.........ok.......hari nie yan nak n3 satu resepi daging masak kurma merah......maklum kan masih berbaki lagi daging korban hari tu........so masak daging lah kita he heeeee..........daging kurma merah nie yan makan dengan nasi kismis  memang sesuai sangat di n3 yang lain nanti yan kongsikan resepi nasi kismis nya yeeee..........
ok ye......!!!!!kawan2 untuk resepi hari nie bahan2 yang kita perlukan ialah...........


 






BAHAN BAHANNYA...............



A     1/2     kilo daging di potong
           3    biji ubi kentang 1 belah 4
     

B          7  biji  cili kering di rebus *
            1   labu bawang besar * [bland semua bahan yg bertanda*]
            4   biji       ,,,     putih *
            3   sudu rempah kurma daging

C          2  batang kayu manis
             3  kuntum bunga lawang
             5  biji buah pelaga
             3  ulas bawang merah di mayang halus
             4    ,,       ,,      putih    ,,     ,,         ,,



D          1  biji kelapa diambil santannya/1 tin susu
             2   ,,  tomato belah 4
             1 tangkai daun bawang



 







CARA MEMASAKNYA............


Panaskan sedikit minyak tumis bahan C hingga garing kemudian masukkan bahan B kacau rata bila dah naik minyak bolehlah masukkan bahan A kacau sebentar tutup dan biar ia mereneh seketika ok.....bila bahan A dah empuk masukkan bahan D berserta garam dan sedikit serbuk perasa kacau rata bila mendidih bolehlah di angkat dan hidangkan bersama nasi .........


 


SELAMAT MENGCUBA YEEEE........KAWAN2 JUMPA LAGI.......DAAAAAA............

16 comments:

  1. Replies
    1. terima kasih.....semuanya biasa2 saja......

      Delete
  2. ye....sebab KY yang mintak resepi dagin kan....???

    ReplyDelete
  3. salam yan...xpernah try kurma merah. favourite anak2 yg kurma biasa tu. hehe!!!blh try ni ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam rostina.....
      kalau macam tu.....ros kena cubamesti anak2 suka.....

      Delete
  4. Assalamualaikum,

    Wahhh ada resepi baru bagi Kak Ros ni..terima kasih ya Yan,kongsi resepi...nampak sedap sangat...he.he..

    ReplyDelete
  5. masa utk mghabiskan stok daging korban..hehe...sedap nmpknya tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. he heee....memang pun.....cubalah ye.....baru tau sedap ke tak he heeee.....

      Delete
  6. salam ziarah n terus polow...

    wah menarik juger kurma merah nie.. tak pernah jumpa nie.. boleh masuk dlm KIV nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kerana follow yan....kalau tak pernah jumpa lepas nie cuba ye.....pasti menambat selera anda he heeee......

      Delete
  7. nak cuba..nak cuba juga...:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cubalah.....!!!!!jangan tak cuba ye......

      Delete
  8. yan mmg kena cuba nie..nampak best..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh cubalah.......memang best makan dengan nasi kismis...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...