I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Wednesday, 14 November 2012

ROTI DURIAN GORENG






Assalamualaikum......dan salam maal hijrah untuk semua........moga perhijrahan kali ini membawa keberkatatan dari Allah dan menjadi hamba Allah lebih beriman dan bertakwa.........Amin.........
Ok......kawan2 hari ni yan nak n3 satu lagi resepi roti yang menggunakan durian sebagai intinya......biasalah bila balik kampung kan.....musim durian walaupun kat kampung yan bukan musim buah tapi.....sepanjang sungai perak tu kan ada dusun durian kebetulan pula ada orang menjualnya apa lagi belilah........beli RM 30 pun puas memakannya......dan salah satu hasilan dari durian ni tercipta satu resepi roti durian goreng yang amat di gemari kami sekerluarga......

 






untuk resepi ini bahan yang di perlukan ialah.............

BAHAN BAHANNYA.........

A 1 biji durian ambil isinya
    3 sudu tepong kastard / jagung
    1 mangkut santan / susu 
    4 sudu gula 
    1 s/k garam



B  10 keping roti gelek nipis
     1  mangkut serbuk roti
     2  biji telur pukul ringan


 




CARA MEMBUATNYA...........


Masukkan semua bahan A kedalam periuk masak hingga menjadi pekat tapi lembut dan sejukkan.....bahan A ini sebagai inti untuk roti
ambil roti masukkan inti di tengahnya tutup dengan sekeping lagi roti ambil cawan  tekan perlahan2 diatas roti tadi hingga putus boleh buat apa saja bentuk yang di kehendaki bila semua dah siap simpan dalam petiais beku bila nak makan celup dengan telur sadur dengan roti goreng dengan minyak yang panas hingga keperengan angkat hidangkan memang sedap rasa macam aiskrim goreng.....


 



SELAMAT MENCUBA UNTUK SEMUA............
SAMPAT JUMPA LAGI..............DAAAAAA.............

10 comments:

  1. eeemmm...sedap nampak, tapi KY kurang gemar durian..

    salam maal hijrah yan, semoga hidup kita sentiasa diberkati Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala...ruginya....KY tak makan durian....yan pun dulu tak suka sekarang jadi suka pula.....salam maalhijrah untuk KY juga.....

      Delete
  2. sedap cuma KA pown x makan doyan ni hehehe

    ReplyDelete
  3. Yan...sedap kot rase dia....:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya macam roti ais krim jugalah......

      Delete
    2. ooo..ye ke... mesti cuba ni...:)

      Delete
    3. cuba...jangan tak cuba...tau...

      Delete
  4. salam yan.
    pestime dgr nie..leh cuba jgk..tp tunggu ada durian..:) nampak garing jew.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang..... yan pun baru pertama kali buat......sangat garing dan rangup......

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...