I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Tuesday, 26 March 2013

ROTI CANAI GORENG BERKARI





Assalamualaikum........

Salam sayang untuk semua.......moga semuanya berbahagia selalu....ok kawan2 n3 kali nie...yan nak kongsi resepi roti canai goreng berkari....jadi bila makan roti canai kalau berlebih tu...jangan di buang tapi simpan kat peti ais esoknya bolehlah di goreng baru tak membazir kan....!!!!!ok kawan2 untuk resepinya jom lihat kat bawah nie........







BAHAN2NYA.......


A         3     keping roti canai potong dadu kecil2
           100  gm ikan bilis goreng ranggup
           1/2   biji cili bangala hijau
           1/2     ,,    ,,       ,,      merah
           1/2     ,,    ,,       ,,      kuning


B         2     Sudu serbuk kari daging bancuh dengan air


C         4     biji  bawang merah di mayang halus
            3     ulas     ,,       putih    ,,      ,,          ,,

D         2     biji telur A


            
           




CARA MEMASAKNYA........


Panaskan sedikit minyak tumis bahan C hingga naik bau masukkan bahan B kacau rata bila naik minyak masukkan bahan A berserta garam dan sedikit serbuk perasa kacau rata akhir sekali bolehlah masukkan bahan D kacau rata bila dah masak bolehlah diangkat dan hidangkan.

NOTA: boleh gunakan sayur2 udang ayam dan lain2 mengikut citarasa anda.






OK.....SEMUA....!!!!!!SELAMAT MENGUBA........JUMPA 

LAGI.......DA.....DAAAA........

44 comments:

  1. mcam rupe kuih tiaw goreng pun ada ...istimewa tak pernah jumpapun sebelum ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sekali pandang macam ketiaw kan.....sedap tau cubalah ye....

      Delete
  2. sedap ke ni selalu gak tgk blogger dok tayang resepi ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cubalah dulu baru tahu....he heee...

      Delete
  3. betullah Yan dpd membazir baiklah digoreng balikkan....tapi masalahnya rumah okje ni kalau pelik sikit ...takut diaorg tak makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila mencuba buat sikit dulu....tapi yang nie...anak2 yan suka sangat he heee....

      Delete
  4. eeemmm...nampak mcm kuih teuw kan? best2, KY suka kari

    ReplyDelete
    Replies
    1. cubalah KY.....sedap bagi yang suka roti canai.....

      Delete
  5. wah bagusnyer rezepi yang ini. tq share ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 KA.....1 familly yan suka nie.....

      Delete
  6. lapar tgok..nak sikit !!

    dua/tiga hari ni..malas btul nak masak

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh aje kak......tapi datang rumah tau....

      Delete
  7. fisrt time akak tengok ni Yan... boleh cuba nanti ni :D

    ReplyDelete
  8. roti canai goreng? mula2 ingat mcm salah baca..mmg boleh dibuat goreng ya?...nmpk sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye...@na kenapa tak percaya......boleh...cubalah sedap....

      Delete
  9. Salam Yan...kalau kak fiza x baca tajuk mesti kak fiza teka kuetiew grg ni...he he he,...nampak cam kuetiew grg la...sedap plak...sesekali ubah selera plak kan...sedapnyer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.....sekilas pandang macam kuetiew kan....cubalah kak sedap tau he heee.....

      Delete
  10. assalammualaikum yan,

    sedaplah masakan ni..boleh ubah2 rasakan.Terimakasih kongsikan resepinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam putri....

      sesekali tukar selera mesti sedap kan...?

      Delete
  11. Salam Yan..

    Waa tak pernah makan lagi ni Yan, kreatif betul,baru tak membazir kan, nampak pun sedap tu Yan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..ke nanti bolehlah ummi cuba ye..!!!!! sedap ummi....

      Delete
  12. 1st time ni dengar roti canai goreng.. kreatif btl lah Yan ni..boleh cuba masak nti..kebetulan hubby mmg suka roti canai ni..dah menurun kat anak plak..hehe:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cubalah Atie....mesti hubby Atie suka he heee.....

      Delete
  13. nampak sedap... kalau kat umah Amy roti canai tak sempat nak simpan ... abis aje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke...lepas nie...kena beli lebihlah ye....he heee....

      Delete
  14. tq share...pelik tapi nmpk sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah....pelikkan cubalah... mesti sedap he heee.....

      Delete
  15. Yan mmng kreatif....pertama kali akak tgk roti canai goreng tu....nampak sedap sangat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq....ye ke....lepas nie cuba tau.....tak rugi sedap....

      Delete
  16. Salam yan..
    Idea menarik ne..mesti sedap..kt umh nie wajib ada roti cnai sgera.huby zila nie suka sgt mkn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau macam tu senanglah....bolehlah goreng selalu he heee.....

      Delete
  17. x sabar Tunggu resepi seterusnya!!yummy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar tauuuu.....lagi gempak lepas nie,,,he heee.....

      Delete
  18. haa..yg ni bole akak cuba,bila tu taktau la pulak hehehe

    ReplyDelete
  19. idea baru ni...bila ada roti canai byk lebih...confirm akan cuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh2.....cubalah mesti sedap he heee.....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...