I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Wednesday, 20 March 2013

MASAK LEMAK LABU PUCUK GETI





Assalamualaikum........

Salam sejahtera untuk semua.....maaf ye...!!!!!kawan2 lama tak ber n3 bukan apa....kes internet lagi....kali nie..tiangnya pula di langar lori habis satu kawasan yan duduk nie....tak de internet.....bila dah biasa ber n3 kena cuti beberapa hari nie....rasa tak tentu arah di buatnya blog kawan2 pun belum terjah lagi....lepas nie insyaallah yan akan terjah semua kawan2 yang selalu singgah sini.....ok lah di n3 kali nie.....yan nak kongsi resepi masak lemak labu pula...untuk resepi nie....jom sama2 lihat kat bawah ye.....!!!!!








BAHAN2NYA..........

A      1/2  biji labu di potong dadu
         1     cawan air

B      3     biji   bawang merah
         2      ulas     ,,       putih
         50   gm   ikan   bilis
         5     biji cili api

C      1/2  biji kelapa ambil santannya
         1     ikat kecil daun geti



            





CARA MEMASAKNYA...........

Rebus bahan A hingga empuk bland bahan B hingga halus masukkan kedalam bahan A kacau rata bila mendidih masukkan bahan C berserta sedikit garam dan serbuk perasa kacau rata biarkan mendidih sebentar kemudian bolehlah di angkat dan hidangkan .






SELAMAT MENCUBA UNTUK SEMUA...........

JUMPA LAGI.........!!!!!!!!!!! DA.........DAAAA..........

38 comments:

  1. Replies
    1. ye ke....lepas nie boleh cuba...nanti boleh makan he hee....

      Delete
  2. slm syg yan..
    wahh dapnyaaa..aritue zila pun ada buat..bila lama x mkn..sskali mkn..mmg bertambah2 nasi ..lawan dgn sambal belacan..aiishhh x leh nk citer ..h ehhehe
    net klu x der kt umh mmg boring kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Zila...sekali sekala makan memang sedap....ada sambal belacan dan ikan masin memang layan habisss.....memang pun rasa duduk pun tak kena he heee....

      Delete
  3. pucuk geti tu mcm mana rupa dia erk?huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala...lupa pula nak snep gambarnya....normi kat pasar selalu ada jual......

      Delete
  4. makan ngan ikan masin sedap nih...

    ReplyDelete
  5. Suka makan tapi rasanya tak pernah buat kat rumah....anak2 kurang makan rasanya ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke......yan suka makan nie...anak2 cuma makan kuahnya je...budak2 mana suka ngan labu nie.....

      Delete
  6. Saya biasa buat pengat labu jer kalau masak macam ni tak pernah cuba lagi ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang tua memang sedap buat pengat dan lepat yang muda sedap buat masak lemak putih macam nie.....lepas nie bolehlah cuba....

      Delete
  7. salam yan, sedaaaapnye..mmg feveret lah msk lemak putih labu...bru lps brfast rasa boleh masuk lg ni...klau ada sayur labu....best2!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau macam tu samalah kita ye.....suka sangat...

      Delete
  8. sedapnya.....mkn plak ngan ikn grg, smbl belacan... pergghh..mmg bertambah nasi :D

    ReplyDelete
  9. kalau buat pengat sedap jugakan labu ni yan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang tua memang sedap buat pengat KY.....

      Delete
  10. sedapnya...cmner ruper pucuk geti tu ek? nk kena google nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu syuhada......cuba cari kat google mesti ada.....

      Delete
  11. Assalamualaikum…
    Apa khabar?
    Sihat ke?
    Harap2 sihat + bahagia selalu…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam Anies
      baik Alhamdulillah.....sihat sama2.....

      Delete
  12. Emak akak cukup suka pucuk geti ni... tapi kat sini susah nak dapat... Hulur semangkuk yan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke susah akak....kat tempat yan ada di jual...boleh kak....tapi ambil sendiri tau....

      Delete
  13. sedaptu.. nasib dah kenyang kot idak terus terliur... makan ngan nasi dan ikan masin.. walaweh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sedap nak pula bila ada ikan masin hmmmm......layan habissss

      Delete
  14. Cikgu selalu gaak buat ni tp xpnah buh daun geti....terliur la

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke....yang selalu campur daun geti daun salam atau daun asin2 semua nie sesuai buat masak lemak ngan labu nie....

      Delete
  15. sedapnyer yan...tgk labu ni teringat kak fiza kat serawa labu...sedapnyerrrr....meh semangkuk Yan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha...lepas nie nak buat serawa pula kak fiza....boleh2 tapi mai ambik kat klang noh he heee.....

      Delete
  16. yan, pucuk geti tu ada nama melayu nya tak yang lain, heee... dok fikir2 camna rupa pucuk geti

    ReplyDelete
    Replies
    1. entahlah ye...yan pun tak pasti rasanya lain tempat lain namanya kot he heee....tengok kat google...

      Delete
  17. Sedapnya.....dah lama tak makan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau macam tu lepas nie...boleh buat....kesian pula he heee.....

      Delete
  18. pucuk geti??? x pernah dengar...dh lama x makan labu ni...lepat labu pun sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin ada nama lain kot......betul tu buat lepat pun sedap.....

      Delete
  19. Kita tak makan labu, tapi teringat mak mentua pernah masal lemak sardin dgn pucuk ubi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa pula......orang tua dulu2 memang macam2 masakannya nampak pelik tapi sedap kan...?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...