I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Thursday, 7 March 2013

ANGLE HAIR WITH SALSA SOS






Assalamualaikum........

Salam sayang untuk semua kawan2 moga semuanya sihat selalu....di n3 kali nie....yan nak kongsi resepi makanan omputih pula ye...tukar selera lah ye he heee.......ok jom sama2 kita lihat resepi kat bawah nie...ye...!!!!!!!!










BAHAN2NYA...........


A       500 gm speghetti engle hair di rebus


B       15   biji bebola daging
          15    ,,   beef cockteail
          1      ,,   cendawan besar
          300 ml  air rebusan tulang lembu


C        3   biji cili banggala merah di bakar
           2   labu bawang besar         ,,     ,,
           6   ulas      ,,       putih         ,,     ,,


D        3   helai daun bey
           2   tangkai ,,   pudina
           2   biji tomato 1 belah 4










CARA MEMASAKNYA.........



Bland bahan C hinga halus panaskan sedikit minyak zaitun tumis bahan C hingga naik minyak masukkan bahan B dan D biarkan merenih sebentar kemudian masukkan sedikit garam dan sedikit serbuk perasa dan akhir sekali sedikit tepung ubi di bancuh dengan air untuk memekatkan sos rasa semua ok angkat dan hidangkan.







Disini yan sertakan cara2 nak buat bebola daging yang sedap dan lembut.....

BAHAN2NYA........

A         500  gm daging  di   cingcang
            2      labu bawang besar  ,,    ,,
            4      ulas      ,,       putih  ,,    ,,
            4      keping roti putih di siat2
            2      biji telur
            1      sudu lada hitam dan garam
            1      tangkai daun pudina

CARA MEMBUATNYA......

Gaul semua bahan A hingga rata kemudian bulat2kan panaskan minyak kemudian goreng hingga masak.

OK KAWAN2........SELAMAT MENCUBA.........JUMPA LAGI.........

            DA.......DAAAA.......

51 comments:

  1. setiap kali kak yan up gambar...setiap kali tu terliur.....hahhaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke.....tengok je tau......jangan makan gambar tu pula he heee......

      Delete
  2. Sedap nya! sesekali bertukar menu omputih ya..hehe..
    best! boleh belajar masak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah Atie...sesekali tukar selera omputih pula...cubalah sedap tau.....

      Delete
  3. sedap tu..mintak akak nak sikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh....tapi kena datang rumah tau he heee.....

      Delete
  4. Assalamualaikum..Selalu sangat makan speggeti tapi belum pernah cuba angle hair...Nanti ada masa nak cuba jugalah angle hair ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam.......ye ke....lepas nie boleh cuba ye....

      Delete
  5. suka jugak makan spaghetti..resepi kat sini semua sedap2..thanks ya..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesekali bolehlah...kan....ye ke...!!!!!!sama2 he heee....

      Delete
  6. engle hair dgn angle hair tu sama ke? anak2 kak pun suka sphagetti ni sebab halus sikit dr spaghetti biasa. kak pun suka sebab cepat sikit rebus berbanding hak biasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama je tu...sorry yan silap eja he heee.....betul tu...ala bihun kita sini kan...?

      Delete
  7. Aduhaiiiiii sodapnyeeee yan

    ReplyDelete
  8. namnya pun buat tergoda..:)

    sedap ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti cuba ye....kak nor moga berkenan di hati he heee.....

      Delete
  9. Assalamualaikum Yan's,

    Elok sangat lah Yan postkan resepi spegeti ni..Kak Ros pun tengah tak selera nak makan...boleh la Kak Ros cuba resepi ni nanti..nampak teliur sangat he.he...terima kasih ya Yan kongsi resepi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la...pasal yan dah tahu kak ros tak berselera.....lepas nie boleh makan makanan omputih pula kot2 nak selera noh he heeee.....sama2 kak ros

      Delete
  10. Oh baru kakak tahu bubuh roti nak bagi sedap pada bebola daging tu ye Yan. Lain kali kakak nak cubalah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kak....rasanya lain memang sedap lembut je....nanti cuba akak buat...memang lain sangat.....

      Delete
  11. sedapnya... tgk pun dah terliur ni,

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke...cepat2 lepas nie bolehlah cuba ye.....!!!!!

      Delete
  12. sedapnya...tgh lapar ni hehe...
    kalau dok dekat dgn rumah yan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak dok dekat pun boleh mai....kalau nak merasa he heee.....

      Delete
  13. nampak menarik...pasti sedap ni...tunggu yan jemput dtg umah ni...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh2...no hal habaq je bila he heee.....

      Delete
  14. spageti rupanya. baca tajuk igt apa la. hihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaaaa......spageti tajuk je berbunga2 he heee......

      Delete
  15. Yan sedapnya nampak, ummi belum pernah makan lagi yang salsa sos ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti bolehlah ummi cuba.....sedap tau buat sos salsa sendiri nie.....

      Delete
  16. salam yan,waaah yummy...tak penah rasa lagi salsa sos ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas nie cuba lah ye.....sedap......

      Delete
  17. ini kalau makan terus boleh specking ni hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. KY......kena hari2 makan baru boleh he heeee.......

      Delete
  18. nampak meriah sesangat.. mesti sangat sedapkan... angle hari laig sedapkan...

    ReplyDelete
  19. nyum nyum ^^

    btwkartun bodoh ahlan wa sahlan tu ganggu ruang mengomen.

    KLIK IPT DISAMANA AMBIL PELAJAR DIBAWAH KELAYAKAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke ganggu....macam tak caya je....?

      Delete
  20. perlu ketelitian jugak nak buat ni. wah uji kesabaran jugak.

    sib baik hubby tak makan spagetti kalau idak. kena la pelan pelan ikut resipi ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak juga.......belum cuba...cuba sekali buat hidangkan kat suami mesti dia suka dan sayang wantie he heee......

      Delete
  21. Yannn bilalah pulak okje nak buat bebola daging tu beli ajelah.... kalau yan hantar sini sepinggan sedap jugak okje makan ni hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang nak senang beli....tapi buat sendiri lagi baik kita tahu semua kandungan dan khasiat yang ada....boleh2 nanti tau he heee....

      Delete
  22. Nampak menarik kuah spaghetti tu Yan, nak cuba lah tapi bebola daging definitely kena beli. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap....cubalah....nak senang beli aje.....tapi lebih sedap buat sendiri kan...?

      Delete
  23. We're a group of volunteers and starting a brand new scheme in our community. Your site provided us with helpful information to work on. You've performed
    an impressive activity and our entire neighborhood will be thankful to
    you.

    my website :: voyance par telephone

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...