I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Thursday, 21 March 2013

NASI LEMAK PANDAN SPECIAL





Assalamualaikum........

Salam pagi jumaat untuk semua....moga hari penghulu segala hari ini membawa keberkatan dan kebahagian abadi untuk kita semua....terima kasih kepada kawan2 yang masih sudi singgah kesini moga persahabatan alam maya ini berkekalan untuk kita selamanya....doa dan harapan suatu hari nanti kita akan di pertemukan di alam yang nyata insyaallah......ok kawan2 semua n3 kali nie....yan nak kongsi resepi nasi lemak yang yan sediakan pagi nie....permintaan anak2 untuk nasi lemak yang berbeza sikit lauk2nya sesuai untuk anak2 kan....mari sama2 kita layan resepi kat bawah nie.......







BAHAN2NYA..........

A          2  pot beras 
             2    ,,   santan
             1    ,,   air pandan
             1  s/k  garam



B          2   biji bawang merah mayang halus
             2   ulas    ,,       putih        ,,          ,,
             1   inci halia                     ,,          ,,

             






CARA MEMASAKNYA.........


Panaskan sedikit minyak jagung tumis bahan B hingga naik bau kemudian masukkan bahan A kemudian masak seperti biasa hingga masak .

LAUK SAMPINGAN.......

nugget ayam
timun
telur goreng
kentang goreng
ikan bilis goreng
sambal udang kacang buncis







SELAMAT MENCUBA.........!!!!!!!!!UNTUK SEMUA........JUMPA

 LAGI.........DA........DAAAA.........

32 comments:

  1. assalamualaikum
    salam jumaat yang indah
    singgah pagi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam.....

      terima kasih.....

      Delete
  2. nasi lemak yang menggoda di pagi Jumaat...oooo heavennya kalau dapat...=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengoda ke.....dah tergoda ye he heee.....

      Delete
  3. Salam pagi jumaat kak.

    Sedapnya nasi lemak pandan tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sedaplah kalau yang berlemak2 nie he heee.....

      Delete
  4. Sedapnya....jarang2 jumpa nasi lemak pandan nie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah...kena buat sendiri baru jumpa he heee.....

      Delete
  5. nasi lemak pandan saya suka aromanya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu aroma pandan yang menambah selera kan...?

      Delete
  6. nak penah mkn lg nasi lemak hijau pandan ni, selalunya cuma letak je daun pandan masa msk nasi lemak...ni blh try..nmpk fresh, hijau...tentu sdp tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti bolehlah @na cuba tau.....sedap aroma pandan lagi terasa....

      Delete
  7. mak ai...meriahnya...confirm kenyang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang meriah untuk anak2 sesuailah kan he heee.....

      Delete
  8. Salam Yan...sedapnyer nasik lemak pandan ni...cam dlm jln2 cari makan ari tu la...nasik lemak pandan...nak try buat gak lah esok...sedapnyer Yan...=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap kak.....cubalah tak rugi he heee.....

      Delete
  9. sgt berselera..mesti budak2 suka ni..warna warni..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu....kak nor.....ceria kan....?

      Delete
  10. Hari ninak teroka resepi Yan ni, nak cari ayam masak lemak

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh2....cari jangan tak cari ye....

      Delete
  11. cntik nye koleksi kat belakang tu.. mmg meriah nasi lemak ni. hehehe

    ReplyDelete
  12. Rasannya ada kedai jual nasi pandan nikan Yan....kat Puchong kalau tak salah... buat sendiri lagi puas hati hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang banyak kedai ada jual...tapi versinya lain2 betul tu hainom....buat sendiri puas hati....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...