I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Monday, 24 December 2012

CAKE LEMON PITTED PRUNES





Assalamualaikum.......salam sejahtera untuk semua teman2 yang sudi singgah......sini moga kalian semua sihat dan bahagia selalu hendaknya.......hari nie....yan nak n3 satu lagi resepi kek yang gebu gebas nie.... untuk tatapan semua......dan sesiapa nak merasanya..... kenalah cuba membuatnya ye......kek prunes sedap dihidangkan dengan teh panas2.....bolehlah mencuba untuk makan petang nie......ok untuk yang berminat boleh copy ini resepi.......

.







BAHAN BAHANNYA........


A    500 gm tepong naik sendiri
       120 ml  minyak jagung
       1    biji  lemon perah ambil airnya
       1o    ,,   prunes di cingcang 
            1    sudu perwarna oren

B     6    biji telor
       3/4  cawan gula

 
       




CARA MEMBUATNYA........

Pukul bahan B hingga kembang....masukkan bahan A step by step kacau rata....sapu loyang dengan minyak tuang adunan tadi...bakar dengan suhu kepanasan 170c selama 45 minit sejukkan dulu sebelum keluarkan dari loyang



 



SELAMAT MENCUBA......RESEPI YANG MUDAH......DAN MENYELERAKAN......
JUMPA LAGI........DAAAA........

29 comments:

  1. salam yangnaik elok jew kek tue..mesti sedap..sbb nampak gebu la..nnt bila zila nk buat amik resepi kt sini la..tq share:)

    ReplyDelete
  2. memang naik dan gebu sangat....boleh...ambillah sedap....

    ReplyDelete
  3. wah..tak pernah lagi buat kek prunes..

    nampak lazat aje..minum dgn kopi 0..panas eemmm..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang lazat sangat....kopi atau teh panas2....

      Delete
  4. rajinnya yan buat kuih dan masak hari2..bestkan kalau berjiran dengan yan..pasti blh merasa sikit hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mailah sini.....banyak lagi rumah kosong.....boleh berjiran he heeee....

      Delete
  5. sedapnyer, byk resepi2 yg x sempat KA cuba lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. plan2 cuba KA.....tak lari gunung di kejar he heee..

      Delete
  6. Replies
    1. mungkin...terlebih pukul telur kot....tu sebab gebu sangat....rasanya memang sedap....masam2 manis gitu....

      Delete
  7. kak ina suka kek simple takde icing macam kek ni...boleh cuba nanti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang nie...memang tak mengemukkan.....sesuai orang berdiet....simple sangat2 he heee....

      Delete
  8. Sedap...lg2 tgk prune tu sebiji kt ats tu :D

    ReplyDelete
  9. sodap...sodap...nak rasa sikit boleh??? :)

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. yang tak rajin pun boleh buat....kan simple je....he heee.....

      Delete
  11. salam kenal...
    follower akak yg ke 187 :)

    tebalnyeee ke ni.. nmpk cam gebus jer.. dapnyeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq...sudi singgah dan follow sini....

      Delete
  12. sedapnya...nk sikit..gebuss tul keknya tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya masam manis gitu ...gebu dan sedap....cubalah....QH...

      Delete
  13. anak okje tak ramai....so takut buat tak habis ....membazir je..
    Tp mmg nmpk menyelerakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh kurangkan bahan2 untuk buat sikit....

      Delete
  14. It's enormous that you are getting thoughts from this post as well as from our discussion made here.

    Also visit my weblog payday loans

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...