I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Wednesday, 12 December 2012

SAMBAL UDANG BERSAMA KENTANG




Assalamualaikum......salam sejahtera untuk semua moga sihat dan ceria selalu hendaknya ye..........doa yan terbaik untuk semua........ok hari nie yan n3 resepi sambal udang dengan kentang sedap makan dengan nasi biasa atau nasi lemak......yan pun tak nak cakap panjang lebar lagi.......pada yang sudi sila2 jengah kat bawah nie ye...........


 





BAHAN BAHANNYA..........

A    500 gm udang kapas
       3    biji kentang potong dan goreng
       1      ,, tomato belah 4
       1     labu bawang besar potong bulat


B    12   tangkai cili kering
       1    labu bawang besar
       4    ulas      ,,      putih


CARA MEMASAKNYA.........

Bahan B di bland hingga halus tumis dengan sedikit minyak hingga garing dan naik bau lepas tu masukan bahan A berserta garam 1 sudu gula dan sedikit serbuk perasa kacau rata rasa semua ok.....biar mendidih sebentar nampak udang dah masak bolehlah di angkat dan hiaskan.

 


SELAMAT MENCUBA......................
            UNTUK SEMUA.....................
                             DAAAAA................

26 comments:

  1. Sedapnya. Tak pernah buat lagi udang campur ngan kentang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke....cubalah fiza buat....sedap....anak2 yan suka....

      Delete
  2. Replies
    1. memang segar2 maklum baru lepas menjala he hee....

      Delete
  3. adoiiii... lapaqqq... hehehe..
    sodp nya yan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lapaq...ye...mai sini bah.... yan nak bagi sepiring....sedap..udangnya segar2 gitu....

      Delete
    2. atie sebenar nya alergik Udang Yan..hehe..tak dpt lah nak merasa..huhu:(

      Delete
    3. ala...kesiannya.....boleh ganti ngan ayam....

      Delete
  4. Anak saya suka sambal udg tp belum pernah cuba mskkan kentang. Boleh cuba nnt. Tq Yan.. :D

    ReplyDelete
  5. lepas nie cuba bubuh kentang pula...anak2 yan suka sangat...mana tahu...nanti anak2 you pun suka juga .....

    ReplyDelete
  6. Salam tuan punya blog..singah sini ptg2 ni..sedap sambal udang ni.lama x mkn yg mk masak.hehe..saya folo blog yan..sudi bkunjung ke blog sya ya..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq sudi singgah dan follow yan balik.....dah lama tak buat ye....lepas nie...bolehlah buat ye.....

      Delete
  7. salam yan nampak sedapnya..dah lama x buat la:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ```ye ke....lepas nie...boleh buat sedap....sekali sekala tukar selera....

      Delete
  8. Yan...ini KY suka...sedap sangat tengok..eeemmmm..yam yammmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. KY....suka makan sambal udang ye.....yan pun sama juga he heee......

      Delete
  9. salam ziarah kembali..

    kak zu dah follow balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih....kak ZU sudi singgah dan follow yan balik ye.....

      Delete
  10. salam kenal juga

    ..kak nor mmg suka sgt sambal udang..besar2 lg sedappp..:)

    mcm nak masak je lauk ni..tq for the resep

    ReplyDelete
  11. tq kak nor...sudi singgah dan follow yan balik...
    sama lah...kalau macam tu.....jangan lupa masak untuk menu hari nie....ye kak nor..

    ReplyDelete
  12. sedapnyer.... feveret family KA ni

    ReplyDelete
  13. sedap tu..fuh sambal udang.. lama tk buat .oleh krn tengok sambal udang yan ni,esk nk buat ah..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat jangan tak buat.....kan kempunan pula he heee.....

      Delete
  14. salamm dari oman,

    follower ke 172.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sudi singgah dan follow balik...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...