I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Wednesday, 19 December 2012

KEK PULASAN PARUTAN COKLAT

Assalamualaikum......salam sejahtera untuk semua.......moga kalian semua sihat sejahtera selalu hendaknya.......ok hari nie....yan agak sibuk sikit jadi tak nah berceloteh banyak2 sangat so....kali nie yan n3 satu lagi resepi kek yang mengunakan buah pulasan....buah nie adik beradik dengan rambutan gitu.....so kepada sesiapa nak mencuba resepi nie....jangan risau tak ada pulasan gantikan dengan rambutan.....kek nie sedap rasanya sebab gunakan buah2 yang segar baru di petik dari ladang gituuu....ok untuk yang ingin mencuba boleh ambil ini resepi lah.....cayalah jom layannnnn.......







BAHAN BAHANNYA..........

A  5oo gm tepong halus lagi putih
     300   ,,  rambutan di rebus ambil isinya
     120 ml  minyak jagung
     1     sudu soda 
     1       ,,  serbuk penaik
     1       ,,  esen vanilla
    
B    3oo  gm gula perang
           6      biji telur
     
C    1 keping coklat masakkan di parut







CARA MEMBUATNYA.........

Pukul bahan B hingga kembang masukkan bahan A  pukul lagi hingga sebati akhir sekali masukkan  bahan C gaul rata.....sapu minyak pada loyang lapiskan dengan kertas minyak tuang adunan tadi bakar selama 40 minit dengan suhu kepanasan 170c.





SENANG......KAN.....!!!!!!SELAMAT MENCUBA UNTUK SEMUA..........SAMPAI JUMPA LAGI........DAAAAA.........

36 comments:

  1. Lapaq...lapaq...lapaq...adeiiiii...hihi:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lapaq noh...mailah sini nak bagi makan nie....

      Delete
  2. buah pulasan tu rsnya seumur hidup ni...br skali makan...hahahhaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke....kesianya....macamana nak buat kek nie....

      Delete
  3. Wah lain dari yg lain kek Yan ni... nak cuba dgn rambutan lah.. sebab pulasan susah nak dpt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang lainlah kak yati....cuba tau.....

      Delete
  4. ishh yan x penah lagi makan kek pulasan .. 1st taim dengar ni.. camne le rasanyer ekk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak pernah....cuba buat mesti sedap.....yan pun 1st buat juga....

      Delete
  5. Ha baru perasan buah pulasan xmkn lagi musim buah kali nie :D
    Bak sikit kek tu :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke....mai sini nak bagi....sedap tau kena cuba tau...

      Delete
  6. wah first time tgok...unik sgt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yan pun baru sekali cuba buat....bila makan rasa sedap....tu yan kongsi kat sini....

      Delete
  7. Assalamualaikum Yan's,

    kak Ros tak tau pulak yang buah pulasan ni boleh dimasukkan dalam kek..
    Nampak sedap pulak tu...teringin Kak Ros nak rasa he.he

    ReplyDelete
    Replies
    1. yan pun cuba2 saja....last2 jadi pula tu....rasanya pun ok....tu yan kongsi nie....mai sini kalau kak ros nak rasa he heee....

      Delete
  8. N3 Kak Yan selalu lain dari yg lain...suka tengok. Rajin pun rajin orangnya...tak macam saya entah apa yang rajin agaknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. fazian....akak nie....suka mencuba sesuatu yang baru...lagi pula buah2 tu kalau di biarkan macam tu tak jalan....bila akak buat kek...laju je...tenguk2 dah habis...he heeee....

      Delete
  9. sedapnyer...pandai yan main masak2....kalau kak fiza dah lama pulasan tu dlm perut x sempat nak jd kek...he he he....

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba2 kak....kalau tidak....terbuang begitu je..buah pulasan tu...buat kek laju je... jalan he heee.....

      Delete
  10. Replies
    1. mesti cuba tau...KA....sedap....he heee...

      Delete
  11. Kak Yan ... saya tak pernah cuba makan buah pulasan yg fresh tu.. dia spesis rambutan kan?, kalau tukar pulasan ngan rambutan buat kek tu ok tak

    ReplyDelete
    Replies
    1. biar betul tak pernah makan pulasan ....boleh di atas akak dah nyatakan....

      Delete
  12. yan ni..ada je resepi aneh2, sedap ke..KY tak pernah makan buah pulasan tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KY...pelik tapi benar....sedap...KY cubalah buat baru tahu....penangan kek pulasan nie he hee.....

      Delete
  13. yan harinie baru tau pulasan boleh wat kek..nampak naik gebu jew kan..klu pulasan mkn camtue jew akk pernah la..pandai btl yan nie la..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yan pun cuba2 je...bila menjadi tu yan kongsi resepinya....memang selalu orang makan macam tu je...tapi kat rumah nie...kalau buah tak berapa layan....buat kek layan habis he heee....

      Delete
  14. Replies
    1. buat kek....lagi akak suka...cubalah...

      Delete
  15. wah 1 lg ciptaan resepi yg bru n kreatipp..klau ke sni mesti akn teruja tgk resepi yg lain dr yg lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah QH...resepi nie tercipta pun...sebab buah nie...tak de yang nak makan....tu yan buatkan kek...laju je makannya pulak......

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...