I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Wednesday, 26 September 2012

KEK LAPIS LAICI DAN DREGON FRUIT

 Salam sejahtera dan selamat petang untuk semua moga semua bahagia dan ceria selalu.......ok....hari ni nak n3 lagi resepi kek yang sama di n3 yang lepas cuma di olah menjadi kek dwi rasa yang memang sedap walau pun ianya percubaan pertama tetapi rasa kek dwi rasa ni memang sedap dan gebusssss gitu.....oleh itu yan nak kongsi untuk semua boleh mencuba baru tahu rasanya yang akan membuat anda semua rasa nak buat selalu he heeeeee.......!!!!!!tak percaya cubalah...!
 untuk resepi ni bahan bahan yang di perlukan ialah.............

BAHAN BAHANNYA.........

UNTUK KEK LAICI

A     1  tin laici  ambil isinya sahaja
       3  biji telur
       1 cawan minyak jagung
       2 1/2 cawan tepong spongcake


UNTUK KEK DREGON FRUIT

B    1  biji dregon fruit di potong
      3    ,,  telur
      1  cawan minyak jagung
      1 s/k perwarna merah
      2 1/2 cawan tepong spong cake



 CARA MEMBUATNYA.........

Bland semua bahan A hingga sebati masukan kedalam mangkut dan buat yang sama kepada bahan B bila keduanya dah siap boleh lah di bakar buat lapisan pertama dengan A bakar selama 15 minit suhu 170c
kemudian buat lapisan kedua dengan bahan B bakar lagi selama 25 minit dengan suhu yang sama bila dah masak potong menjadi 2 bahagian kemudian sapu jem dregon fruit kemudian letakkan satu bahagian diatasnya ok....harap semua boleh faham ye........!!!!!!!




UNTUK JEM DREGON FRUIT

1 biji dregon fruit
1/2 cawan gula

CARA MEMBUATNYA......

Buang kulit dregon fruit hancurkan kemudian campur dengan gula 
masukkan kedalam periuk kacau dengan api perlahan hingga pekat

UNTUK SOS DREGON FRUIT

1 Biji dregon fruit
1 /2 cawan gula 
sedikit air dan 1 sudu tepong jagung

CARA MEMBUATNYA........

bland dregon fruit hingga halus masukkan kedalam periuk bersama gula kacau bila memdidih masukkan bancuhan air tepong jagung kacau rata mendidih bolehlah diangkat .....p/s kalau pekat tambah sedikit air

OK.....!!!!!!SELAMAT MENCUBA .......JUMPA LAGI DA.........                                                                   

19 comments:

  1. Aslmkm Yan..dtg jenguk kek..hmm..meleleh nampak..sure sedap ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikum salam.....terima kasih menjenguk kat sini
      cubalah mesti terpikat.....

      Delete
  2. wahh...pandailah yan buat kek, KY kalau kek biasa2 tu bolehlah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini pun kek biasa juga cuma di olah menjadikan ianya nampak lain kan....

      Delete
  3. salam yan....uish!!!cam best je kek lapis yan ni. unik!!!!!nak try gak la nanti ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ros boleh cuba buat dulu....lepas nak buat lagi tau....!!!!tak caya cubalah baru tahu he heeee....

      Delete
  4. Ellerinize sağlık, çok güzel ve leziz görünüyor.

    Saygılar..

    ReplyDelete
  5. nampak sedap jer kek tu...senang pulak nak sediakan...pandai yan...=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang senang dan sedap....!!!!!sesuai untuk orang baru nak belajar buat kek ......

      Delete
  6. wow 1 gabungan yg mantoppp...laici dgn dragon fruit..kreatiff...tentu sedap ni kan...amik resepi yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang mantop.....bila makan rasa sedap sangat......
      sila kan.....

      Delete
  7. minggu lepas makan buah naga ni..tak tau la pulak blh buat camni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh...!!!!..buah apa pun boleh...!!!!!.cuma perlu kretif je......

      Delete
  8. Kak kalau tepung tu kita gne tpg gndum n cmpr dgn soda bikarbonat juga baking powder blh juga kan

    ReplyDelete
  9. Kak kalau tepung tu kita gne tpg gndum n cmpr dgn soda bikarbonat juga baking powder blh juga kan

    ReplyDelete
  10. Kak kalau tepung tu kita gne tpg gndum n cmpr dgn soda bikarbonat juga baking powder blh juga kan

    ReplyDelete
  11. Kak kalau tepung tu kita gne tpg gndum n cmpr dgn soda bikarbonat juga baking powder blh juga kan

    ReplyDelete
  12. Kak kalau tepung tu kita gne tpg gndum n cmpr dgn soda bikarbonat juga baking powder blh juga kan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...