I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Monday, 3 February 2014

MEE WANTAN GORENG






Assalamualaikum........

Salam sejahtera buat semua yg sudi singgah sini......moga persahabatan kita terus kekal berkekalan untuk selamanya.....Amin......
kawan2 n3 kali nie.....yan nak kongsi satu lagi resepi yg mengunakan mee kering.....tapi kali nie....di goreng pula....yan memang simpan  mee kering nie......untuk edisi terdesak gitu he heeee.......oklah.....jom kita lihat resepi kat bawah.......


 





MEE WANTAN GORENG

BAHAN2NYA.........


A       1   bungkus mee wantan kering dicelur & toskan
          2   batang sawi di potong
          2   biji tomato    "     "
          2   keping daging buger di potong & di goreng
          2   batang hot dog               "          "         "
          1        "     lobak merah       "


B        2   sudu serbuk cili
           3       "   sos tiram


C        5   ulas bawang merah
           4      "        "      putih




          







CARA MEMASAKNYA


Tumbuk bahan C kasar2 tumis dengan sedikit minyak bila dah garing masukkan bahan C berserta sedikit air kacau rata....bila dah naik minyak masukkan bahan A satu persatu akhir sekali masukkan sedikit garam & secubit serbuk perasa kacau rata rasa semua ok....bolehlah angkat & hidangkan.



 






SELAMAT MENCUBA SEMUA................


                    SAMPAI JUMPA LAGI.................


DA...........DA.............

15 comments:

  1. sedappnya mee wantan.. sy suka juga makan ni Yan.. sllu dok order kat kedai makan..hehe..
    boleh lah nak cuba masak sndiri lepas ni:)

    ReplyDelete
  2. Salam Yan..
    Singgah jenguk Yan, sambil makan mee wantan hehe..

    ReplyDelete
  3. Nampak sedap tu Yan... akak tak pernah cuba menggoreng mee wantan ni.. nanti akak nak cubalah :)

    ReplyDelete
  4. Nampak sedap, nak simpan mee kering jugak

    ReplyDelete
  5. wantanpun dah digorenga sekarangni... citarasa orang melayukan...

    ReplyDelete
  6. Bagus jugakkan Yan...simpan mee kering ni bila time terdesak...tahan lama hehe

    ReplyDelete
  7. sy pon penah guna jenama ni. pd sy mmg sedap.

    ReplyDelete
  8. Assalammualaikum Yan.
    Sedap ni..dah lama tak makan mee wantan, nanti nak try buat, terimakasih kongsi resepi ya.

    ReplyDelete
  9. Hiasan pun dah menggoda mata kakak Yan. Kalau dapat sepiring best juga ni:)

    ReplyDelete
  10. nampak sedap pulak bila siap dimasak begini kan !

    ReplyDelete
  11. nampak menarik...x pernah lagi goreng guna mee wantan ni...boleh cuba nanti

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...