I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Monday, 24 February 2014

MUFFIN PEAR








Assalamualaikum.......
Salam selasa untuk semua......moga kalian sihat sejahtera selalu......kawan2 n3 kali nie....jom sama2 kita layan satu resepi muffin yg mudah di sediakan & sedap di makan gitu.....bagi yg ingin mencuba jom intai kat bawah ye....!!!!!!!



 







MUFFIN PEAR

BAHAN2NYA..........


A      4      cawan tepong halus lagi putih
         1      s/teh  soda
         1         "     serbuk penaik
         1         "     perasa vanilla


B      5       biji telur
         1/4    cawan gula
         1           "      planta/minyak jagung


C      3      biji buah pear di potong dadu kecil2





CARA MEMBUATNYA..........


Pukul bahan B hingga kembang kemudian masukkan bahan A pukul hingga sebati masukkan pula bahan C kacau rata perlahan2 ambil adunan masukkan kedalam cawan kertas buat hingga habis kemudian bakar selama 25 minit dengan suhu kepanasan 170c.















SELAMAT MENCUBA SEMUA............


               JUMPA LAGI.................


DA............DA..............

7 comments:

  1. salam dan selamat pagi
    singgah sini jap

    ReplyDelete
  2. nampak pear terus tak jadi muffin.. saya gemar ngat ngan pearni...

    ReplyDelete
  3. Boleh dicuba ni Yan.. tak pernah dibuat pear ni muffin.. selalu makan macam tu jer :)

    ReplyDelete
  4. Salam Yan...wahh sedap muffin tu... bahan2 pun simple kan Yan? :)

    ReplyDelete
  5. Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  6. mesti cruncy kat dlm kan..krapp krapp..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...