I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Sunday, 16 February 2014

PUDING NENAS TERBALIK






Assalamualaikum........

Salam sejahtera untuk semua........moga semuanya ceria2 selalu hendaknya.......kawan2.....n3 kali nie.....yan nak kongsi satu resepi puding yg selalu yan sediakan untuk hidangan pengantin & untuk makan sendiri....rasanya memang sedap masam2 manis gitu......kepada yg ingin mencuba jom intai resepi kat bawah.......



 







PUDING NENAS TERBALIK

BAHAN2NYA.........


A       1   bungkus kecil agar bertali
          1000 ml air/ kalau kurang boleh tambah

B       1   tin susu cair & gula secukup rasa
          1/2 biji nenas di bland halus
          


C       1    tin nenas bulat untuk hiasan



CARA MEMBUATNYA......

Masak bahan A hingga hancur kemudian masukkan bahan B satu persatu bila mendidih bolehlah rasa....bila semua ok angkat susun terlebih dulu bahan C kedalam acuan yg anda ingini & di tengah2 lobang nenas tu boleh gunakan agar yg berwarna merah / buah ceri kemudian bolehlah tuang kan bahan2 yg di masak tadi sejukkan sebentar di dalam peti ais bila dah keras bolehlah terbalikkan.



              
              





SELAMAT MENCUBA UNTUK SEMUA.............


                    SAMPAI JUMPA LAGI.............


DA...........DA..............

16 comments:

  1. Salam Isnin, sedapnya dessert pudding nenas, tengok resepi, mudahkan. Thanks for sharing

    ReplyDelete
  2. BOLEH BT UTK BERBUKA PTG NNTI

    ReplyDelete
  3. Sedapnya Yan... bila ada rasa masam manis tu yg tambah sedapnya tu :)

    ReplyDelete
  4. wow..sedapnya Yan, buat hantaran pun boleh kan kalau cantik macam ni.

    ReplyDelete
  5. mmg nampk sedap & cantik selalunyer kalau ada majlis tunang2 ni buat mcm ni utk hantaran pemanis mulut hehehe

    ReplyDelete
  6. Assalam yan
    Musim panas ni sedapnya mkn desert gini kan. Sejuk tekak

    ReplyDelete
  7. musim panas ni yan..alahai puding camnilah yang suka sangat dapat masuk tekak!

    ReplyDelete
  8. Wak.. nampak sedap.. boleh cuba ni :)

    ReplyDelete
  9. sedappppnya... terliur tengok ni Yan...hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...