I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Thursday, 29 August 2013

SAMBAL MERAH SOTONG




Assalamualaikum.............

Salam jumaat untuk semua......moga hari nie.....menjadi hari paling indah untuk semua.....
kawan2 n3 kali nie.....Yan nak kongsi satu resepi sambal sotong yg selalu Yan hidang kan untuk my familly & ini termasuk menu wajib untuk kami sekerluarga 2 kali seminggu gitu.....kalau masak sambal nie.....memang berselera sangat....nasi pun mesti masak lebih he heee.....ok jom sama2 kita layan resepinya......











SAMBAL MERAH SOTONG

BAHAN2NYA..........

A         1/2 kg sotong cuci bersih
            1    labu bawangbesar potong bulat
            2    biji tomato di belah

B          10 biji cili kering
             5     "  bawang merah
             5   ulas    "       putih
             1   inci halia
             3   s/b sos cili









CARA MEMASAKNYA........


Bland bahan B hingga halus panaskan sedikit minyak tumis bahan B hingga naik minyak kemudian masukkan bahan A satu persatu serta sedikit garam ,gula & secubit serbuk perasa kacau sebentar rasa semua dah ok....bolehlah di angkat & hidangkan bersama nasi putih.








OK KAWAN2 SEMUA.........SELAMAT MENCUBA.........JUMPA


 LAGI DI N3 AKAN DATANG.......... DA..............DA..........

30 comments:

  1. kalau pedas lagi sedap kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie....pun memang pedas gila he heee......

      Delete
  2. baru masak sambal sotong..sedap namapk tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke......mmmm....sotong masak apa pun sedap kan...?

      Delete
  3. Salam Jumaat Yan, moga diberkati Allah SWT sentiasa.

    Sedapnya Yan, cantik pula Yan potong sotong tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama Ummi.....Insyaallah Amin.....

      sedap.....tq....saja nak meriahkan sotong tu he heeee....

      Delete
  4. Sedapnya sambal sotong... lama tak makan... cantik pulak sotong dipotong gitew :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaaa.....kan....ye ke nie....itulah asyik berbunga je.....tukar lain pulakan.... ?

      Delete
  5. 2 hari lepas baru makan...
    sedapnya...

    ReplyDelete
  6. mmg selalu buat lagi2 kalau bikin nasi lemak hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye......betul tu KA......makan ngan nasi lemak lagi best...kan...?

      Delete
  7. cantiknya sotong yan dipandang..
    tak mahu makanlah...sayang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq.....bukan apa.....nak bagi nampak cantik nanti tertarik nak makannya...

      Delete
  8. ok...itu sgt cantik. tak pernah terpk nak potong sotong macam tu.

    ReplyDelete
  9. Sedapnya!kreatif cara potong sotong tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq.....saja je.....nak bagi meriah sikit....tu je....

      Delete
  10. Sedappnya sambal sotong..jarang dpt makan ni Yan.. tak reti sgt nak masak.. pasni nak cuba resepi Yan ni lah...:)

    ReplyDelete
  11. cantiknya cara potongan sotong tu boleh tiru

    ReplyDelete
  12. Cantiklah cara Yan potong sotong tu. Kakak lain kali nak buat macam inilah:)

    ReplyDelete
  13. Cantiknya awak potong sotong tu Yan....tak pernah buat gitu nak buat jugaklah.... tp komen ni bukan tiru kakzakie tau Yan hehe

    ReplyDelete
  14. You really make it seem so easy with your presentation but
    I find this topic to be really something that I think I would
    never understand. It seems too complex and extremely broad for me.
    I'm looking forward for your next post, I'll try to get the hang of it!


    Here is my page ... technology recruitment agencies london

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...