I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Tuesday, 27 August 2013

AGAR2/PUDING KOKO





Assalamualaikum.........

Salam sayang untuk semua......masih beraya lagi ke....?
hmmmm....kalau kat selangor nie....masih beraya sakan rumah terbuka di sana sini bukan itu saja undangan kenduri kahwin pun banyak....sana sini makan2 masa puasa turun 1@ 2 kg lepas raya naik 4 kg he heee.....bab makan2 nie.....memang ikut nafsu betul kan....?
ok lah.....kita tutup dulu bab nie......sekarang Yan nak kongsi satu resepi yg mudah & sedap dimakan sewaktu musim panas2 macam sekarang nie.....mari kita layan resepi kat bawah nie ye.....!!!!!!


 






AGAR2 KOKO

BAHAN2NYA..........

A     20    gm agar bertali
        750   "   air

B     110  gm gula
        1/2  tin susu pekat manis
        2s/b serbuk koko
        1     biji telur


 





CARA MEMBUATNYA.........

Masak bahan A hingga larut kemudian masukkan bahan B satu persatu kacau rata bila mendidih bolehlah angkat tapiskan kedalam acuan kegemaran sejukkan & sedia untuk dimakan.













OK.......SEMUA......SELAMAT MENGUBA........JUMPA 


LAGI........DA......DA.......


33 comments:

  1. senang dah sedapp di makan

    ReplyDelete
  2. sediakanjer benda ni dalam fridgekan .. nanti orang datang terus potongkan...

    ReplyDelete
  3. nmpk sedap tp bla sy buat slalu failed ;-)

    ReplyDelete
  4. amboi...nampak lazatnya...

    ReplyDelete
  5. salam yan...selamat raya maaf zahir batin, tk telambat lg kan...lama tak "jumpa" miss plk resepi2 yan ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama lah kita ye......belum kan masih bulan syawal nie....tu la....Yan pun baru mula buat n3 nie....setelah sekian lama bercuti....tak pe.....

      Delete
  6. Dahlah menggoda kilat agar-agar tu Yan, posing pulak di tepi taman kalau dapat makan memang sedap betul ni... org lalu tepi pun tak sedar hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye...ke tergoda nie Kak....berkilat tu sebab kat luar kan terang nampak berkilat kan...memang sedap nak pula makan sejuk2 mmmm....hilang dahaga he heee....

      Delete
  7. Menggoda sungguh agar2 milo Yan tu... hantar rumah akak sikit :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke.....boleh Kak....bila nak jemput kerumah insyaallah Yan datang....

      Delete
  8. tq share nampak cantik & berkilat jer

    ReplyDelete
  9. lama tak sembang dengan yan...
    kalau dekat, minta yan buatkan satu...heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah pasal Yan pun lama bercuti jadi tak juga singgah blog Anim.....boleh2.....he heeee....

      Delete
  10. hai bila la nak buat ni...kena beli milolah nampaknya...rumah ni mmg tak ada milo..

    kilat sungguh tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila2 pon boleh Kak.....senang je.....boleh guna serbuk koko lebihan buat kuih raya hari tu.....

      Delete
  11. wah...sedap je tgk agar2 ni.. klu makan time panas2 mmg mabless ni...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sesuai lah musim sekarang nie.....

      Delete
  12. Nampak sedap...
    Lepas ni kena cari bekas yg cantik utk buat agar2 ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. he heee.....tak perlu bekas yg cantik......janji jadi & yg penting sedap....

      Delete
  13. ya Allah sedapnye tengok.. nanti nak suruh org rumah buat la hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok sedap makan lagi sedap tau.....senang kan...bila dah ada orang rumah....tak le...kempunan nanti kan...?

      Delete
  14. ingat teringin nak buat agar2 oreo tu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...