I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Thursday, 12 July 2012

POPIA FRANKFURTER / POPIA KACANG HIJAU

Salam pagi jumaat untuk semua teman teman yang sudi menjenguh
ke dapur yan tak seberapa ini semoga kalian semua sihat sejahtera selalu hendaknya..........!!!!!!!syukur kepada allah pada pagi jumaat yang mulia ini yan masih dapat bersama kalian semua lagi untuk
sama sama berkongsi resipi ........ini juga adalah satu ilmu walaupun
bukan ilmu agama ........pahala untuk menyampaikan ilmu itu tetap
ada betul tak...........????????
ok......untuk resipi hari ini popia ianya sesuai untuk makan pagi dan petang  untuk resipi pertama yang mengunakan frankfurter sebagai intinya yang kedua mengunakan kacang hijau . 
BAHAN BAHANNYA............... 

UNTUK POPIA FRANKFURTER........

A          10 keping kulit popia 
             10 batang frankfurter
             20 helai daun bayam /salad

B          2 biji telur
             3 sudu bijan

CARA MENYEDIAKANNYA..............

ambil kulit popia susunkan daun bayam selepas itu letakkan franfurter  kemudian di gulung bila semua dah siap di gulung panas
minyak celupkan popia tadi kedalam telur angkat dan gaul dengan
bijan dan goreng hingga kekuningan .angkat dan hidangkan........!!!!


INTI KACANG HIJAU

BAHAN UNTUK INTINYA............

1 cawan kacang hijau
1/2  ,,  gula
3 sudu oat segera

CARA MEMBUATNYA........
Rebus kacang hijau hingga empuk masukkan gula dan oat kacau 
hingga masak /pas pastikan ianya menjadi kering ok dan bentukkan
menjadi panjang seperti frankfurter dan masukkan kedalam kulit 
popia /sila ikut panduan respi pertama tadi intinya saja lain.


SELAMAT MENCUBA............!!!!!!!!
           JUMPA LAGI........DA........!!!!!!!!!!


 

12 comments:

  1. tgk ni br teringat kulit popia ada kat umah....=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. elok lagi ke.....!!!!kadang kadang dah lama kat petiais tu...jadi keras susah nak gulung nanti......
      kalau elok lagi bolehlah buat senang dan ringkas....

      Delete
  2. wow balut ngn kulit popia...selalunya ngn roti jer..boleh cuba ni..mesti rangup jer kan...krup krap jer bunyi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang rangup dan yammy.......!!!!!!!

      Delete
  3. kreatifnya yan...mesti sedap yg letak sosej tu...yummyyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. sosej memang dah sedap tambah ngan popia yang ranggup dapat tak Q bayangkan rasanya.......!!!!!!
      mmmmmm ranggup diluar yummy di dalam......

      Delete
  4. pandai btl yan nie..rasanya mesti sedap nie kan:)..nk join skali nie:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang kadang benda dah tak ade.....!!!!!nak juga
      makan terpaksalah guna apa yang ada....bila dah buat
      tuk tuk....!!!!rasanya sedap juga ......ha.....tu
      yan kongsi kat sini resipinya.......!!!!!!

      Delete
  5. kreatifnye.boleh la cuba buat camni nntcara buat pun senang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh....!!!!cuba buat anak anak ina pasti suka.....!!!!!!!

      Delete
  6. Rajin pelbagaikan inti popia...tak terfikir pun letak inti kcg hijau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya boleh diperbagaikan........!!!!!!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...