I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Tuesday, 26 November 2013

MASAK LEMAK LABU & PUCUK BEBUAS






Assalamualaikum.......

Salam rabu untuk semua......indah sungguh cuaca pagi nie....mentari tersenyum indah memancarkan cahayanya.....begitu jugalah harapan dari Yan agar semua kawan2 menjalani hari2 dengan penuh kebahagian di samping yg tersayang......
kawan2 n3 kali nie.....Yan nak kongsi satu resepi masak lemak labu tapi kali nie....Yan gabungkan dengan pucuk bebuas gitu....walaupun kali pertama mencuba Yan amat berpuas hati dengan rasanya memang sedap sangat.....gabungan dua bahan yg amat sesuai di satukan.....untuk yg berminat nak mencuba jom kita layan resepi di bawah........



 





BAHAN2NYA..........


A      1/2    biji labu muda dipotong
            3    ulas bawang merah di potong halus
          50    gm ikan bilis


B       1      ikat daun bebuas di potong kasar
          6      biji cili api /cili besar


C       1     cawan santan pekat
                 garam & perasa secukupnya



 






CARA MEMASAKNYA.........



Rebus bahan A hingga empuk kemudian masukkan bahan B kacau sebati biar mendidih kemudian bolehlah masukkan bahan C kacau & biarkan mendidih sebentar kemudian rasa dah ok....bolehlah angkat & hidangkan.




 





SELAMAT MENCUBA............SEMUA............


                     SAMPAI JUMPA LAGI........................


DA..............DA................

10 comments:

  1. Salam Yan..
    ohh pucuk bebuas rupanya.. mcm pucuk ubi je kan...sedapp je nengoknya...:)

    ReplyDelete
  2. salam yan, tk tau plk pucuk bebuas blh masak lemak..tq yan

    ReplyDelete
  3. Yan..lauk-pauk kampung ni memang membuka selera, simple tapi sedap.

    ReplyDelete
  4. Menu labu entry kali ni bila akak BW... blog cikmanggis labu masak bening, singgah blog Yan Labu masak lemak daun beruas.... dah terliur pulak tengok.. kena cepat cari labu ni :)

    ReplyDelete
  5. mmg selalu KA buat tapi buh campu sayur pucuk manis tu, sayur pucuk bebuas ni tak kenal lah !

    ReplyDelete
  6. Salam Yan...
    singgah di pagi khamis...:)

    ReplyDelete
  7. Kakak tahu pasti sedap sebab kakak penggemar daun bebuas Yan..

    ReplyDelete
  8. sesekali dapat makan masak lemak labu sedapnya..
    pucuk bebuas campur labu...sedapnya

    ReplyDelete
  9. Sedapnye yan..dh lma rasanye x mkn cmne..rindu btl

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...