I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Thursday, 21 November 2013

PUDING KARAMEL






Assalamualaikum.........

Salam jumaat untuk semua......moga hari ini membawa keberkatan & kerahmatan di atas apa saja perkerjaan atau perlakuan kita di terima olehnya sebaik2nya Amin........
kawan2 n3 kali nie.....yan nak kongsi resepi puding yg mudah di sediakan & enak di makan.....untuk resepi nie.....jom kita intai2 kat bawah nie........








PUDING KARAMEL


BAHAN2NYA..........


A      3   sudu gula
         2       "   air


B       5   biji telur
          1   sudu esen vanila
          1   tin susu cair di panaskan
          5   sudu gula











CARA MEMBUATNYA..........


Masakkan bahan A hingga menjadi keperangan & tuang kedalam loyang kemudian bland semua bahan B hingga sebati lepas tu tuang kedalam loyang yg di isi bahan A tadi kemudian kukus selama 30 minit angkat sejukkan sebentar kemudian simpan di dalam peti ais sedap makan ketika sejuk.










SELAMAT MENCUBA SEMUA...................


              JUMPA LAGI........................


DA..........DA....................

10 comments:

  1. salam..

    em, sedapnya puding..makan sejuk2..nyum2.

    ReplyDelete
  2. wahh..sedappnya Yan..
    esok nak cuba lah...hehe

    ReplyDelete
  3. lama dha tak buat puding karamel mcm ni. asyik guna yg instant :-)

    ReplyDelete
  4. Yan..ummi singgah nak kidnap puding yang sedap ni, hehe..

    ReplyDelete
  5. Sedapnya yan... lama akak tak buat.. Nabil suka sangat... macam nak jer... macam nak jer sepotong kramel tu :P

    ReplyDelete
  6. cantiknya..perfect gitu. feveret saya dan 2 Abdul ni yan

    ReplyDelete
  7. Nk buat jugalh....nmpk sedap..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...