I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Sunday, 8 December 2013

BINGKA ROTI FRANCHISE






Assalamualaikum.........

Salam rindu untuk semua.....bila lama tak ber n3 nie.....penyakit M pun mulalah kan.......tapi kenalah merajinkan diri juga sebab banyak sangat resepi2 masih tersimpan untuk di kongsi bersama kawan2...minggu lepas adalah minggu yg sibok....minggu nie...pula nak bercuti pula....jadi andainya yan tak sempat menyinggah blog kawan2 tu harap faham2lah ye...!!!oklah.....hari nie....yan nak kongsi satu resepi bingka roti tapi kali nie....yan menggunakan roti franchise pula roti nie....biasanya yan buat makan dengan sup cendawan gitu....alang2 berbaki rotinya yan pun mulalah mereka resepi bingka nie......tapi memang tak rugi......sedap sesedapnya.....boleh cuba kalau tak percaya he heee.......








BINGKA ROTI FRANCHICE


BAHAN2NYA


A     1  batang roti franchise di potong serong
        

B     1  cawan serbuk roti


C     1  cawan santan/susu 
        1/2   "     susu pekat manis
        1/2   "     air
        3  sudu tepong kastad
        1      "   esen vanila
        3      "   gula & sedikit garam
        2  biji telur 



     






CARA MEMBUATNYA



Bland bahan B hingga sebati susun bahan A kedalam loyang yg di sapu minyak kemudian tuang bahan B keatas bahan A yg di susun tadi tekan semua roti hingga basah & meresap lepas tu....tabur bahan C di atasnya hingga rata kemudian bolehlah di bakar selama 30minit dengan suhu kepanasan 150 c sehingga kekuningan.












SELAMAT MENCUBA SEMUA............


JUMPA LAGI..............


DA..............DA.........

9 comments:

  1. Sedap sesangat ye Yan, insyaAllah ummi nak cuba jugalah resipi Yan ni.

    ReplyDelete
  2. assalam yan
    tak penah makan lg, nampak sedapp
    blh try nanti. tqqq yan

    ReplyDelete
  3. Sedappnya Yan.. lama tak makan bingka...:)

    ReplyDelete
  4. ehm sedap juga yerk makan bingka...

    ReplyDelete
  5. Yan miz u..lama myepi..nnt zila nk cuba jgk

    ReplyDelete
  6. xpernah pun buat ape jenis bingka...

    ReplyDelete
  7. roti ni selalu saya buat cicah dengan kopi je,,heee
    tak sangka leh wat bingka

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...