I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Thursday, 3 October 2013

KELI GORENG BERLADO




Assalamualaikum........

Salam jumaat untuk  semua....moga hari ini kalian semua sihat berbahagia & di rahmati Allah selalu hendaknya....sama2 kita mulakan dengan niat yg baik insyaallah pasti Allah akan meredoi segala kebaikan yg kita lakukan & jangan lupa segala amalan kebaikan atau kejahatan akan di tulis oleh mungkar & nakir....mari....sama2 kita lakukan kebaikkan supaya menjadi hamba yg di sayangi Allah....
kawan2 n3 kali nie.....bukanYan nak bertazkirah tapi hanya mengingati sesama kita je...kan....oklah jom kita layan resepi nie pula ye...!!!!!!









KELI GORENG BERLADO

BAHAN2NYA......


A       4     ekor ikan keli di goreng
          2     biji tomato di belah 2
          1     labu bawang besar potong bulat


B        10   tangkai cili kering direbus
           1     inci belacan bakar
           1     labu bawang besar
           4     ulas      "        putih
           1     sudu pati asam jawa

C        3     ulas bawang putih  di mayang halus
           5     biji       "       merah  "      "          "
           1     inci halia                   "      "          "


 






CARA MEMASAKNYA.......


panaskan sedikit minyak tumis bahan C hingga garing kemudian masukkan bahan B yg telah dikisar kacau rata bila naik minyak masukkan sedikit garam ,1 sudu gula & secubit perasa kacau lagi biar rata kemudian bolehlah masukkan bahan A satu persatu gaul rata rasa dah ok....bolehlah di angkat & hias dengan daun bawang.



 




SELAMAT MENCUBA UNTUK SEMUA.........SAMPAI JUMPA 



LAGI.....DA......DA.......

10 comments:

  1. favourite saya ni...sedap sgt

    ReplyDelete
  2. isteri dengan family isteri saya memang suka keli, saya je kurang heee :)

    *perempuan juga untung kan kak? dalam syurga nanti jadi ketua bidadari lagi... nak masuk syurga pun lebih senang drpd lelaki.. jaga iman, taat Allah & suami(yang hak), jaga mulut & kemaluan.. insyaAllah... syurga buat kaum hawa... :)

    ReplyDelete
  3. saling ingat-mengingati Yan, moga sama2 dapat manafaatnya.

    Waa sedap tu Yan, anak bujang bongsu ummi mesti suka ni.

    ReplyDelete
  4. knor pun suka sgt...nak masak..keli tak ada ni..nak sikit boleh

    ReplyDelete
  5. Wah merahnya blog Yan, dah sama merah dgn cili keli goreng berlado tu ehe ;-

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah...sehat
    amboiii sedapnya nampak sambal berlado tu
    ni kan nampak dek mak sy kompemm habis he heee feberet mak sy ni

    ReplyDelete
  7. Ai suka keli berlado Yan.....sedapnya...cuma jarang beli ikan keli je

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...