I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Wednesday, 19 March 2014

DAGING CHESTNUT






Assalamualaikum........salam khamis untuk semua.....doa & harapan dari Yan.....agar kalian semua sihat & berbahagia disamping yg tersayang Amin.......
kawan2 n3 kali nie......Yan nak kongsi satu lagi resepi daging yg selalu Yan masak & kami sekeluarga amat suka jadi ia menjadi menu mingguan kami tiap2 minggu tak miss gituuuu......oklah.....semua kalau ada yg ingin mencuba boleh lihat resepi di bawah ok........



 






DAGING CHESTNUT


BAHAN2NYA..........


A       300  gram daging digoreng sebentar
             6   biji cendawan chitake di potong
             6     "   cili api  di ketuk
             1     "   lobak merah di potong
             1   genggam biji gajus
             2   tangkai daun bawang dipotong


B        3     biji bawang besar di potong
           2     ulas    "       putih   "     "


C        2     s/b   kicap ikan
           2       "    sos tiram
           2       "      "   cili
           2       "      "   tomato
           1/2   cawan air












CARA MEMBUATNYA...........


Panaskan 3 sudu minyak bijan tumis bahan B hingga layu kemudian masukkan bahan C satu persatu biarkan mereneh sebentar selepas tu....masukkanbahan A berserta sedikit garam,gula & secubit perasa kacau rata biar mereneh dalam 5 minit bolehlah angkat & hidangkan dengan nasi panas2 memang terangkat gitu......



 




SELAMAT MENCUBA UNTUK  SEMUA...............


JUMPA LAGI................DI N3 AKAN DATANG.........


DA.........DA................

13 comments:

  1. Emmmm sedapnya Yan..... boleh Di Cuba ni ;-)

    ReplyDelete
  2. mak ai yng ni mmg sodap, dgn chest nut lagi tu perghhh !

    ReplyDelete
  3. chestnut tu yg buat mahal ni....yummmyyy

    ReplyDelete
  4. ehm sedapnyer... tentulah makan bertambah2ni...

    ReplyDelete
  5. waa ada chestnut, mesti sedap ni kan, chestnut tu lemak2 skit kan, kalau dapat sepinggan ummi kutip chestnut tu dulu Yan..hehe.

    ReplyDelete
  6. salam..

    sedap ni..tengok ja pun sudah terliur..huhu

    ReplyDelete
  7. nampak mewah bahan2 nya yan...sure sedap
    gambar tu nampak meliurkan

    ReplyDelete
  8. Waa.. menyelerakan... nrl rasa ni cam masakan ala2 chinese gitu... lebih kurang Kung Pao... ada letak gajus... ^__^

    ReplyDelete
  9. Salam Yan..

    Emailkan akak Nama, alamat dan no telefon Yan ke cahaya2569@gmail.com

    Akak nak pos hadiah GA tu :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...