I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Sunday, 16 March 2014

BINGKA KACANG HIJAU






Assalamualakum.........salam isnin untuk semua.....yg sudi singgah sini.....moga kalian semua di rahmati Allah selalu......
kawan2.....n3 kali nie.....Yan nak kongsi satu lagi resepi bingka yg sedap di makan sebagai sarapan pagi / petang nak pula ada kopi o panas memang layannnn habissss.......oklah....semua....untuk yg ingin mencuba jom intai kat bawah ye.....!!!!!!!!!!!!!!



 







BINGKA KACANG HIJAU

BAHAN2NYA.........


A           1    Cawan kacang hijau direbus & toskan
              2         "     tepong gandum
              3         "     santan
              2    sudu tepong ubi/jagung
              5    helai daun pandan ambil airnya
              2    biji telur,gula & garam secukup rasa


B           1    cawan kacang hijau yg di rebus

       

 







CARA MEMBUATNYA............


Bland bahan A hingga sebati kemudian bolehlah masukkan kedalam loyang / acuan kecil2 lepas tu taburkan bahan B di atasnya bakar selama 30 minit dengan suhu kepanasan 200c / biar hingga keperangan gitu....ok....opppp.....jangan lupa sapu loyang dengan minyak ye...!!!!!!












SELAMAT MENCUBA SEMUA......................



                     JUMPA LAGI....................



DA.............DA...............

12 comments:

  1. salam yan, pasni jgn lupa update resepi bingka labu pulak k...

    ReplyDelete
  2. Oh... kakak tengok pun tahu mesti sedap. Rajin Yan buat masuk bekas kecik-kecik. Kalau kakak sekali harung masuk satu loyang:)

    ReplyDelete
  3. Assalam
    Menarik ni, sy suka bingka tak kira bingka apa
    Cp resepi ye yan

    ReplyDelete
  4. Emmm.. sedapnya... nak cubalah nanti.. :)

    ReplyDelete
  5. bingka kacang hijau, x pernah buatlah tp nampak sedap sgt !

    ReplyDelete
  6. Knor suka bingka kcg hijau..semu berasas kcg hijau..mmg suka sgt

    ReplyDelete
  7. noe x pernah rasa lagi....mesti sedap kan

    ReplyDelete
  8. Tak pernah makan lagi bingka kacang hijau ni Yan, tapi ummi tau mesti sedap ni, sebab ummi suka apa-apa kuih yang gunakan kacang hijau.

    ReplyDelete
  9. Satu lagi resepi bingka... yang ni pun nrl x pernah lagi buat, mesti cuba juga nanti... ^__^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...