I made this widget at MyFlashFetish.com.

JIRAN ALAM MAYA..

Sunday, 19 January 2014

CAPATI COKLAT






Assalamualaikum..........

Salam sejahtera untuk semua kawan2 yg masih setia singgah sini....walaupun Yan dah jarang2 buat n3 baru....dek kerana masa yg penuh dengan aktiviti harian yg kadang2 tak sempat nak di siapkan......jadi sekarang nie.....taklah boleh ber n3 seperti dulu lagi.....apapun insyaallah.....Yan akan teruskan juga n3 baru walaupun seminggu sekali je...!!!!!ok lah.....semua untuk resepi kali nie.....Yan nak kongsi resepi capati coklat yg menjadi kegemaran anak2 Yan.....diaorang memang tak suka makan yg cicah dengan kari.... jadiYan selalu sediakan yg coklat atau yg bergula.....nak tahu cara2 nak buatnya jom kita lihat kat bawah.........








CAPATI COKLAT

BAHAN2NYA........


A        1/2    Kilo tepong capati
           1       s/k    garam & air suam secukupnya
           3       s/b    minyak jagung


B         coklat parutan / coklat rice
            planta & gula




CARA MEMBUATNYA........




Uli bahan A hingga sebati & menjadi doh yg tak melekat di tangan rehatkan sebentar kemudian bolehlah di canai membentuk bulat gelek hingga nipis ok....lepas tu letakkan planta ,gula & coklat lipatkan kiri & kanan kemudian atas bawah sehingga tutup semuanya lepas tu gelek lagi biar nipis tapi....jangan terlalu kuat takut pecah ok...kemudian panaskan kuali kalau boleh yg tebal masak hingga masak kedua2 belahnya bila dah masak begini lah hasilnya.




           







SELAMAT MENCUBA SEMUA................

                JUMPA  LAGI.........DA.........DA........

17 comments:

  1. Salam Yan.. perasan juga dah jarang Yan buat N3.. hehe..biasalah, sibuk dgn hal anak2 & rumahtangga kan?...
    wah! sedap ni capathi coklat.. tak pernah makan lagi tau...boleh lah nak cuba nti..:)

    ReplyDelete
  2. sedap tu..urusan org perempuan mmg tak pernahnya habiskan..

    ReplyDelete
  3. ya Allah kreatifnyer sayani makan apa yang ada jer.. .sedap rasanyani... anak2pun tentu makan...

    ReplyDelete
  4. Assalam yan
    Kreatifnya, nmpk sedappp tu
    Rajin yan ni

    ReplyDelete
  5. Ni tentu budak2 suka Yan... sedap rasa coklat tu :)

    ReplyDelete
  6. ni kalu dpt kt bdk2 mmg habis skjp je

    ReplyDelete
  7. Kena anak-anak kakak masing-masing tak cukup sekeping ni Yan. Anak kakak semua 'hantu' coklat..

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. singgah rabu... masak apa hari ni yan?? :)

      Delete
  9. salam yan, capati ni tk yah cicah kuah la ya...selalu dok mkn capati biasa je...
    sedap ka capati coklat ni yan?

    ReplyDelete
  10. Satu kelainan nie yan..zila x pernh buat capati kt umh....mesti sedap sbb ada rasa coklat

    ReplyDelete
  11. Yan.. ummi singgah nak makan murtabak jap, sedap!.

    ReplyDelete
  12. weh ada juga resepi mcm ni yerk.. kena cuba lah !

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. cuti masaklah...hari nie.....demam.....

      Delete
    2. salam Jumaat Yan...
      moga cepat sembuh yan.. rest byk2...

      Delete
  14. salam kak yan..1st time dengar capati coklat ni..tp rupa cam sedap jer..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...